Tarangus SH 37, Martin 01
-
- Namn: Nicklas Karlén
Tarangus SH 37, Martin 01
Tarangus SH 37, en gamal surdeg som nu i princip är nästan klar. En stege, lite pynt under vingarna samt en liten antenn är kvar men hon får följa med på byggmötet i morgon. Jag använde lådans egna dekaler och de funkade så där även med en blank yta, det blev lite ”silvering” på diverse ställen tyvärr. Små texterna går inte att läsa så jag skulle ha använt Moose Republic dekaler istället.
Jag passade på att ta en bild ihop med den fotospanare jag byggde för ett par år sedan.
Nicklas
Jag passade på att ta en bild ihop med den fotospanare jag byggde för ett par år sedan.
Nicklas
- Bilagor
-
- IMG_4387.jpeg (2.42 MiB) Visad 257 gånger
-
- IMG_4386.jpeg (2.15 MiB) Visad 257 gånger
-
- IMG_4385.jpeg (2.17 MiB) Visad 257 gånger
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.
När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Re: Tarangus SH 37, Martin 01
Snyggt!
/Martin
/Martin
-
Väldigt fina byggen!
Anders E
Anders E
Självklart ska de stå tillsammans, de flög ju tillsammans. Vindmöllan missade jag i gårdagens mörker. Ni som inte var med igår missade förutom denna ett extra gemytligt litet byggmöte, mycket tack vare Nicklas lilla låda på bordet.
/G
Mycket tjusiga Viggar!
Det tar mig tillbaka när man såg och HÖRDE dem flyga på en mer daglig bas. Ett mäktigt plan och du har fångat det väl. Fyrtons splintercammo är så det skall se ut, det ger tyngd till planet. Senare målningar i grått är inte min personliga favorit. Som sagt, snyggt jobbat!
Mvh,
Ingvar
Det tar mig tillbaka när man såg och HÖRDE dem flyga på en mer daglig bas. Ett mäktigt plan och du har fångat det väl. Fyrtons splintercammo är så det skall se ut, det ger tyngd till planet. Senare målningar i grått är inte min personliga favorit. Som sagt, snyggt jobbat!
Mvh,
Ingvar
-
- Namn: Fredrik Almlöf
Mycket snygga byggen! Vilka färger har du använt?
/Fredrik
/Fredrik
Det enda som är bättre än en Viggen är två Viggen, det vet alla som vet något
!
Stiligt! Gissar på 1/48 eftersom det är du Nicklas?
Hälsningar
Magnus

Stiligt! Gissar på 1/48 eftersom det är du Nicklas?
Hälsningar
Magnus
-
Stämmer, 1/48. Testade att använda de 3d dekaler i cockpit som kommit från Red Fox Studio och jag gillar detta då det blev en förbättring mot Eduards plåtbitar.
//N
-
Jag har kört med ett sedan länge avsomnat akryl färgfabrikat som hette JPS. Jag har provat MRP men jag har lite svårt med den typen av färg då jag föredrar akryl färger. Jag har köpt ett gäng färger från Hataka men inte provat att spruta dom ännu. Det ska komma en SK 37 från min verkstad och då tänkte jag testa Hataka färgerna.
//N
-
- Namn: Fredrik Almlöf
Tack! Du hinner nog testa Hataka innan jag hinner bygga min, något mindre, Vigg. Angående MRP, det var alltså snarare typen än kulörerna som du inte gillade?!Nicklas Karlén skrev: ↑27 maj 2025, 16:08Jag har kört med ett sedan länge avsomnat akryl färgfabrikat som hette JPS. Jag har provat MRP men jag har lite svårt med den typen av färg då jag föredrar akryl färger. Jag har köpt ett gäng färger från Hataka men inte provat att spruta dom ännu. Det ska komma en SK 37 från min verkstad och då tänkte jag testa Hataka färgerna.
//N
/F