Tarangus SH 37, Martin 01

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Nicklas Karlén
Namn: Nicklas Karlén

Tarangus SH 37, Martin 01

Inlägg av Nicklas Karlén »

Tarangus SH 37, en gamal surdeg som nu i princip är nästan klar. En stege, lite pynt under vingarna samt en liten antenn är kvar men hon får följa med på byggmötet i morgon. Jag använde lådans egna dekaler och de funkade så där även med en blank yta, det blev lite ”silvering” på diverse ställen tyvärr. Små texterna går inte att läsa så jag skulle ha använt Moose Republic dekaler istället.

Jag passade på att ta en bild ihop med den fotospanare jag byggde för ett par år sedan.

Nicklas
Bilagor
IMG_4387.jpeg
IMG_4387.jpeg (2.42 MiB) Visad 257 gånger
IMG_4386.jpeg
IMG_4386.jpeg (2.15 MiB) Visad 257 gånger
IMG_4385.jpeg
IMG_4385.jpeg (2.17 MiB) Visad 257 gånger
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
MartinN
Namn: Martin Nordström

Re: Tarangus SH 37, Martin 01

Inlägg av MartinN »

Snyggt!

/Martin
Anders.Edblad

Inlägg av Anders.Edblad »

Väldigt fina byggen!

Anders E
Mahatma G

Inlägg av Mahatma G »

Självklart ska de stå tillsammans, de flög ju tillsammans. Vindmöllan missade jag i gårdagens mörker. Ni som inte var med igår missade förutom denna ett extra gemytligt litet byggmöte, mycket tack vare Nicklas lilla låda på bordet.
/G
Ingvar
Namn: Ingvar

Inlägg av Ingvar »

Mycket tjusiga Viggar!
Det tar mig tillbaka när man såg och HÖRDE dem flyga på en mer daglig bas. Ett mäktigt plan och du har fångat det väl. Fyrtons splintercammo är så det skall se ut, det ger tyngd till planet. Senare målningar i grått är inte min personliga favorit. Som sagt, snyggt jobbat!

Mvh,
Ingvar
FredrikAlmlöf
Namn: Fredrik Almlöf

Inlägg av FredrikAlmlöf »

Mycket snygga byggen! Vilka färger har du använt?
/Fredrik
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Det enda som är bättre än en Viggen är två Viggen, det vet alla som vet något :) !

Stiligt! Gissar på 1/48 eftersom det är du Nicklas?

Hälsningar

Magnus
Nicklas Karlén

magnusf skrev: 27 maj 2025, 12:47 Det enda som är bättre än en Viggen är två Viggen, det vet alla som vet något :) !

Stiligt! Gissar på 1/48 eftersom det är du Nicklas?

Hälsningar

Magnus
Stämmer, 1/48. Testade att använda de 3d dekaler i cockpit som kommit från Red Fox Studio och jag gillar detta då det blev en förbättring mot Eduards plåtbitar.

//N

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Nicklas Karlén

FredrikAlmlöf skrev: 27 maj 2025, 07:12 Mycket snygga byggen! Vilka färger har du använt?
/Fredrik
Jag har kört med ett sedan länge avsomnat akryl färgfabrikat som hette JPS. Jag har provat MRP men jag har lite svårt med den typen av färg då jag föredrar akryl färger. Jag har köpt ett gäng färger från Hataka men inte provat att spruta dom ännu. Det ska komma en SK 37 från min verkstad och då tänkte jag testa Hataka färgerna.

//N

FredrikAlmlöf
Namn: Fredrik Almlöf

Inlägg av FredrikAlmlöf »

Nicklas Karlén skrev: 27 maj 2025, 16:08
FredrikAlmlöf skrev: 27 maj 2025, 07:12 Mycket snygga byggen! Vilka färger har du använt?
/Fredrik
Jag har kört med ett sedan länge avsomnat akryl färgfabrikat som hette JPS. Jag har provat MRP men jag har lite svårt med den typen av färg då jag föredrar akryl färger. Jag har köpt ett gäng färger från Hataka men inte provat att spruta dom ännu. Det ska komma en SK 37 från min verkstad och då tänkte jag testa Hataka färgerna.

//N
Tack! Du hinner nog testa Hataka innan jag hinner bygga min, något mindre, Vigg. Angående MRP, det var alltså snarare typen än kulörerna som du inte gillade?!
/F
Skriv svar