Min svenska samling 1:35, så långt...

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Ingvar
Namn: Ingvar

Re: Min svenska samling 1:35, så långt...

Inlägg av Ingvar »

Här kommer ett par bilder på den BV206s som jag glömde...

Satsen är kompletterad med Djitis resinband (som gör det omöjligt att korrigera det felaktiga avståndet mellan bärhjulen...)
Jag har också scratchbyggt korrekt ventilationsintag på takets vänstra sida, försett motorumsventilation med finmaskigt nät, byggt lite extra saker i inredningen såsom ringgummimatta på golvet. Slangar mellan fram och bakvagn är utbytta för att slippa gutskäggen och så har tak och front fått halkskydd. Positionsljus på sidan är gjorda av orangefärgad genomskinlig plast och reflektorerna av mönstrad aluminiumfolie målad med Tamiya clear orange. Jag valde att ha vagnen ganska ren.

Bild

Bild

Mvh,
Ingvar
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

De är fina allihopa och ännu roligare är att det blir en schysst temasamling tillsammans men favoriten är Tgb 30. Minns den fortfarande från C4 på museet i Malmö!

Hälsningar

Magnus
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Inlägg av Lennart 12 »

Bandvagnen var verkligen ett fint bygge Ingvar, kul att få se. Din scratchbyggda TGB 30 är även en favorit för mig, även om jag aldrig fått se den live"
//Lennart
Ingvar
Namn: Ingvar

Inlägg av Ingvar »

Tack Magnus och Lennart :)
Lennart, min TGB 30 har en helt inredd hytt och jag har några bilder någonstans från innan jag limmade på taket permanent.
Även om det var ett tag sedan jag byggde trettian så minns jag det som en trevlig upplevelse, kanske ger jag mig på att bygga en av TGB 40 varianterna i samma skala, fast det är väl knappt lönt, -be AI generera en 3D fil och skicka den till en 3D-printare så har man en färdig modell utan ansträngning :lol:

/ Ingvar
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Inlägg av Lennart 12 »

Jo det är ju ett måste att gå hela vägen ut, även om man inte ser allt när det är färdigt. Känner igen det där, men det har väl med självbevarelsedriften att göra , ska det va, så ska det va :) vad vet jag ?

Angående 3 d skrivare så är det ju i många hänseenden en fantastisk utveckling, och idag går väl ALLT att göra Nästan!
Men känslan att skapa själv, och det genuina hantverket försvinner dessvärre över tid, vilket är lite synd. Samtidigt så har jag full förståelse för dem som väljer utskrivt istället för några veckor, eller månader bland lim ritningar och Pc ark. Även om jag själv föredrar det .
Men du är en hejare på att bygga modeller, den saken är sol klar.
//Lennart
rogerjo1
Namn: Roger johansson

Inlägg av rogerjo1 »

Snygga svenska byggen Ingvar 👌
Skriv svar