Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Hej alla,
Här kommer en surdeg (sist) färdigställd i år och fyra pjäser som var sin liten platta att stå på.
Jo alla har ett gemensamt tema. För de som gillar pilliga modeller är det här underhållande men jag skulle inte hävda att det är svårbyggt.
Riktigt fräna pjäser. Särskilt ZU-23-2.
Jag har kollat noga och du har (såklart!) fått alla eldrör parallella. Det är ofta en utmaning när man bygger vapensystem med flera eldrör.
Tack alla,
Magnus, ja alla fyra LV artilleripjäserna kommer i samma låda. Det finns alternativa eldrör om man vill bygga ryskt eller kinesiskt. Det är väl genomtänkt sats som åtminstone jag tyckte var väldigt underhållande att bygga. Fotoets ingår där det behövs. Bandad ammo finns också med.
Holst, jag använde laserriktare ZU 23 2 är min favorit också, den ser rätt manlig ut. Jag scratchade dock egna flamriktare, eller vad man nu skall kalla de rör som sträcker sig 1/3 bakåt från eldrörsmynningen och resten framåt. Svarvat och borrat ur Evergreenrör. Tre tunna distanser håller flamriktarröret skiljt från eldröret. Alla pjäser är laddade. Just ZU 23 2 är lite annorlunda då ammobandet matas ut från botten av amlådan. Jag hittade en video på youtube som rätade ut frågetecknen för mig. Det blev lite moddar på satsens ammolådor, inget besvärligt dock. Två av pjäserna fick resinhjul, för det tycker jag att denna sats är värd. Den tredje lyckades jag inte hitta några resinhjul till.
/Ingvar
Tack Lennart,
Jag har en förkärlek för plottriga modeller med mycket detaljer, det som på engelska kallas för "the busy look". Här fick jag verkligen valuta för pengarna.
Ubåtar är nog inget för mig