Att prokrastinera dubbelsidigt

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Urban Gardini
Namn: Urban Gardini
Kontakt:

Re: Att prokrastinera dubbelsidigt

Inlägg av Urban Gardini »

Länge sedan jag läste Thief of time senast. För var dag som går så är det en dag närmare att genomföra ännu en genomläsning av pterry's härliga böcker.
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Lurifax

Inlägg av Lurifax »

Instämmer i hyllningskören. Och jag noterar slangarna till kylning (?) på kanonerna. :)
holst

CU@C4
Ingvar
Namn: Ingvar

Inlägg av Ingvar »

Tackar ödmjukast Holst.
Jag hade rätt kul med detta fartyg. Jag hittade en typ "google-streetview" på en Sovremenny där man kunde traska runt och se detaljer, även inne. Detta fick mig att gå loss rätt ordentligt :) Kommandobryggan är inredd med personal och allt, fast det ser man inte. Helikopterdäck var grönt på denna individ och inte rostbrunt som anvisas. Kanontornen fick förutom kylslangar, mätprober eller vad det nu är, också stegar och annat pillijox. Det finns nog risk att jag ger mig på något mer fartyg i framtiden. Jag gillar ju att pilla med små detaljer.

/ Ingvar
Lurifax

Inlägg av Lurifax »

Ingvar skrev: 23 apr 2025, 10:55 Jag gillar ju att pilla med små detaljer.
Jasså? Det hde jag aldrig trott! :D

Sovremennyklassen är vacker och sportig. Jag har också några liggande i förrådet, en i 350 och i 200. Just nu är jag lite mindre intresserad av ryskt dock. Kirov är ett annat vackert fartyg.
holst

CU@C4
Ingvar

Inlägg av Ingvar »

Med tanke på vad som händer i vår närmaste omvärld känner ett visst motstånd att bygga ryskt just nu. Jag försöker se det som sovjetiskt, eller möjligtvis perioden runt andra halvan av 90-talet fram till runt 2005. Jag har också sneglat på Kirov och håller helt med dig om att linjerna i dessa fartyg är tilltalande.
Jag har, i sammanhanget, byggt en av Modelcollects mycket fina 1:72 ryska strv.-transporter med tillhörande strv. Det tog emot i själen, -men med titeln "going home" så satte jag tänderna i bygget.

mvh,
Ingvar
Lurifax

Inlägg av Lurifax »

Apropå Kirov så finns det ett reportage, och några bilder, på Kirov i ett gammalt nummer av SFHFs tidning. Det är en spaningsviggen (tror jag) som passerar Kirov. Tydligen var de första gången någon plåtade fartyget. Nu finns det ju väldigt fina Viggar i 350-skalan. Så det hade säkert kunnat bli ett fint diorama ... om man orkar ... Jag vet inte vem som marknadsför viggarna men de står när Stenbäcks flygmuseum.

I övrigt håller jag med dig. Har man tråkigt kan man alltid bygga en egyptisk T-62 eller en angolansk, eller ännu hellre en kubansk Mig-21 i klassiskt kubanskt blågrönt cammo. :D

Eller ... en libysk Tu-22 ...

https://www.ipmsstockholm.se/phpBB3/vie ... er#p103655
holst

CU@C4
Ingvar

Inlägg av Ingvar »

Absolut Holst :)
Sovjetisk/rysk krigsmateriel har ju rätt stor spridning. Om man vill ha något färgglatt kan man ju alltid måla en BMP2 i Indisk Tetriscammo. Bilden nedan misstänker jag ha varit någon specialmålning till Diwali. Man lär knappast ha hittat något annat tillfälle då cammon gjorde någon som helst nytta :D

Picture below for disussion purposes only.
Bild

/Ingvar
Skriv svar