Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Jag återkom precis från min socialamedierfasta som pågått under hela fastan. Och det har hänt saker minsann. Forumet är nedlusat (kanske fel or i det här sammanhanget) med helt underbara byggen. Och värst, eller bäst, är kanske Ingvar med ännu ett maaaagiskt bygge med svensk tema.
Ja, vad ska man säga mer? Lysande? Fantastiskt? Makalöst?
Tack Holst, spara på superlativen, så bra är det inte...
Du har inspirerat mig till ett LVKV 90 bygge med en bild du tog på en dito i Malmö för ett antal år sedan. Jag flyttade dock ut i skogen, men maskeringsnät på radardomen fick vara med. Några bilder på bygget hittar du i "in the works"
Ingvar skrev: ↑23 apr 2025, 11:01
Tack Holst, spara på superlativen, så bra är det inte...
Du har inspirerat mig till ett LVKV 90 bygge med en bild du tog på en dito i Malmö för ett antal år sedan. Jag flyttade dock ut i skogen, men maskeringsnät på radardomen fick vara med. Några bilder på bygget hittar du i "in the works"
Kul att du inspirerats av en en bild jag tagit. Och jodå, jag har sett det bygget också här på forumet. Men jag kommenterar inte. Jag sparar på superlativen.
Tack teeoo och Anders. Vad gäller tygkänslan kan jag bara tacka Speira, de 3-printade figurer som jag använt är vad jag förstått scannade av riktiga människor vilket ger helt naturligt fall på tyget.
Anders, -det besvärligaste är att skrapa bort den halkskyddsyta som finns på modellen. Här använder jag avbrutna brytbladdelar som med min Dremel och kapskivor kapat till olika "skrapbredd". Jag håller dem sedan rakbladsskarpa med ett bryne. Modellbygge hos mig handlar ganska ofta om att göra verktyg och mallar så att jag kan åstadkomma det jag vill.