1/72 Eduard Messerschmitt Bf-109G

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till sex bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Re: 1/72 Eduard Messerschmitt Bf-109G

Inlägg av Lennart 12 »

Ser lovande ut ännu en gång :)
//Lennart
Urban Gardini
Namn: Urban Gardini
Kontakt:

Inlägg av Urban Gardini »

magnusf skrev: 23 mar 2025, 08:36 Urban! Skönt att höra att någon gått ner sig ÄNNU djupare i fördärvet, jag håller mig (än så länge :D ) till dubbelboxarna!
Tack och lov för Scalemates så jag kan hålla koll på hela samlingen som numera håller på att vara allt annat än liten. Bara 109'or har jag totalt 115 olika boxar i 1:72. Allt dessvärre inte Eduard men även de blir några stycken. Och blandar man in oväsentliga skalor så blir det 144 lådor...

https://www.scalemates.com/profiles/mat ... %20kits%22
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

1/72 Eduard Messerschmitt Bf-109G

Inlägg av magnusf »

Jag inser att jag fuskat med uppföljningen på de här byggena, såhär slutade det någonstans i våras innan jag kastade mig över de här!

Bild
Klart med både målning och dekaler, sedan avstannade allt.

Bild
Eftersom jag ändå bara sitter och väntar på att det ska dyka upp några IBG Spitfire Mk 1 så ska jag koncentera mig på att få klart åtminstone en av dessa nu. Röda fälgar och landställsben var för att varna de som tankade att dessa gick på annan soppa än den vanliga.

Hälsningar

Magnus
Andre B.
Namn: Andre

Inlägg av Andre B. »

Fyra snygga byggen. Brukar säga att variationen är stor när det gäller Mustang. Men när det gäller Messerschmitt så är den oändlig! ;)
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
FredrikAlmlöf
Namn: Fredrik Almlöf

Inlägg av FredrikAlmlöf »

Fyrtal i ess?! I alla fall när det gäller hur snyggt det ser ut. 😃
/Fredrik
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

André och Fredrik! Charmen med 109:or, den oändliga variationen! Och med 33 000 byggda så är där några att välja på...

Bild
Den här är att klassa som "nästan klar", behövs ett litet ryck till med några smådetaljer som inte är på plats och lite vädring men det får vänta medan jag kastar mig över ett Spitfire-bygge som får smita emellan.

Hälsningar

Magnus
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Tjusig 109a. och även valet av kärra, lite annorlunda, vilket uppskattas imo.

Eduards 109or är riktigt trevliga att bygga, byggde en Profipack i våras för o testa, allt i boxen då, rolig att bygga.
aln63
Namn: Anders Lindgren

Inlägg av aln63 »

Stiligt Magnus med röda landningsställ.
Kul med de röda landningsställen. Särskillt som det fanns en anledning (inte tanka "disel").

/Anders
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Inlägg av Lennart 12 »

Mycket vackra modeller du gör Magnus.
//Lennart
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

Mal! Kul att du också hittat Eduards 109:or, de är väldigt kul att bygga! Jag har shopping-dille på deras dubbelboxar och de innehåller samma som profi-pack även om jag inte är riktigt lika nitisk som du med fotoetsen :) !

Anders! Det ser skumt ut med de där röda benen men det finns till och med färgbilder på det, de fanns dessutom även på F. Jag läste på om det där för länge sedan men har glömt detaljerna men precis som du skriver handlade det om att tanka rätt soppa i maskinerna.

Lennart! Tack! Det är lite serieproduktion här, de kanske inte alla blir toppklass men de blir tillräckligt fina för att platsa i den ständigt växande samlingen av Eduard-109:or :D !

Nu får den här också vara klar. Det vi ser är en G-6/AS som användes som höghöjdsjakt, därav det lite udda kamouflaget.
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Det kommer fler...

Hälsningar

Magnus