Ventura Spitfire mk 7
Re: Ventura Spitfire mk 7
Man tappar hakan!
/Neil
/Neil
Sanslöst fin! Det spelar tydligen ingen roll vad skit man ger dig som utgångspunkt så blir det ett mästerverk! Irriterande !
Ska se om jag inte har någon fruktansvärd resinklump att donera till dig... Mastern är hackad ur ett balsablock med en kökskniv...
Hälsningar
Magnus
Ska se om jag inte har någon fruktansvärd resinklump att donera till dig... Mastern är hackad ur ett balsablock med en kökskniv...
Hälsningar
Magnus
Wow snyggt!!! Hur gör du vädringen?
-
- Namn: Urban Gardini
- Kontakt:
Vackert!
Modellbyggare gör det med modeller.
What is the color when black is burned? - Neil Young
What is the color when black is burned? - Neil Young
Tack för kommentarerna
Magnus: Tack för erbjudandet men jag tror jag skall satsa på en modell som gör lite mindre motstånd. En Eduard skulle jag tro det blir.
Jakob: När det gäller vädringen så har jag redan förberett en del genom att skugga lite på valda ställen med airbrush. Jag brukar alltid gå på med grundfärgen efter skuggningen för att tona ner det lite. Efter klarlack blir det lite wash i panellinjerna och därefter dekaler. Sedan är det dags för matt eller halvmatt lack.
Som sista steg brukar jag komplettera med lite oljespill, avgassmuts mm.
/Anders
Magnus: Tack för erbjudandet men jag tror jag skall satsa på en modell som gör lite mindre motstånd. En Eduard skulle jag tro det blir.
Jakob: När det gäller vädringen så har jag redan förberett en del genom att skugga lite på valda ställen med airbrush. Jag brukar alltid gå på med grundfärgen efter skuggningen för att tona ner det lite. Efter klarlack blir det lite wash i panellinjerna och därefter dekaler. Sedan är det dags för matt eller halvmatt lack.
Som sista steg brukar jag komplettera med lite oljespill, avgassmuts mm.
/Anders
Är imponerad hur du fick ihop den där fula ankungen och gjorde en vacker svan av den!
Mvh. André
Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Tack André
Såg att du har ett gäng vackra spitar
En Eduard är dock lite enklare att få ihop
/Anders
Såg att du har ett gäng vackra spitar
En Eduard är dock lite enklare att få ihop
/Anders
Ja, eduarden är fin. Toleranserna är små men är man noggrann får man ihop en mycket fin modell. Men får nog säga att jag gillar både KP och AZ...
Mvh. Andre
Mvh. Andre
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Sådära ja. Då var min spit färdig. Det var väldigt mycket jobb för att vara en 1/72-modell och det finns got om skavanker kvar.
Det har dock vari mycket lärorikt med en lite mer utmanande modell då jag oftast väljer Eduard, Tamiya mm som är "lite" lättare att få ihop.
Jag vill passa på att tacka Magnus för modellen och idén med at göra ett gruppbygge av Ventura spittar.
Här är några bilder på resultatet.
/Anders
Det har dock vari mycket lärorikt med en lite mer utmanande modell då jag oftast väljer Eduard, Tamiya mm som är "lite" lättare att få ihop.
Jag vill passa på att tacka Magnus för modellen och idén med at göra ett gruppbygge av Ventura spittar.
Här är några bilder på resultatet.
/Anders
En mycket snygg Spitfire. Roligt att se en som inte är i den väldigt vanliga brungröna eller grågröna målningen.
Mvh. André
Mvh. André