Sista jobbet gjort på en RC-tank i 1:16!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Morgan
Inlägg: 224
Blev medlem: 09 jan 2022, 13:19

Sista jobbet gjort på en RC-tank i 1:16!

Inlägg av Morgan »

Den här radiostyrda stridsvagnen, en Tamiya, i skala 1:16 har jag haft i lite drygt 7 år nu och idag blev det allra sista gjort på den...ja, bortsett från att få banden och hjulen nersmutsade med lera "på naturligt väg". Det är en funktionsmodell och jag har inte varit supernoga med att få allt 100% korrekt på utsidan, bl.a. så blev öglorna på tornsidorna lite för stora.

Kvällstid, när kontrasterna mellan de mörka och de ljusa fälten har varit som jättetydliga, så har jag lagt märke till att hjulen i Dunkelgelb i ett "skarpt" läge hade varit jättelätta att se till skillnad från det oregelbundna kamouflagemönstret. Men idag har jag äntligen åtgärdat det.

Och visst ser det mycket bättre ut med kamouflagemålade driv-, bär- och spännhjul! Mycket mindre iögonfallande!

"Plåtarna" på sidorna är av praktiska skäl fästa med magnettejp så att de helt enkelt faller av om jag kör emot något hinder istället för att de går sönder.

Nu gäller det bara att "lufta" den också och att köra med den ute i skogen.

Vänligen, Morgan
Bilagor
Före.jpg
Före.jpg (133.87 KiB) Visad 246 gånger
Efter.jpg
Efter.jpg (135.1 KiB) Visad 246 gånger