Stenciler

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
jo1
Inlägg: 20
Blev medlem: 21 jul 2016, 16:06
Namn: Joan

Stenciler

Inlägg av jo1 »

Hej!

Är det någon som har tips på var jag kan köpa stenciler (främst i skala 1/35) för märkning av stridsfordon under WW2-eran?

Mvh,
jo1
Nicklas Karlén
Inlägg: 881
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Re: Stenciler

Inlägg av Nicklas Karlén »

Jag har handlat stenciler och flaggor från Archer Transfers och använt dessa med lyckat resultat.

Nicklas

http://www.archertransfers.com/AFTmain.html
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
jo1
Inlägg: 20
Blev medlem: 21 jul 2016, 16:06
Namn: Joan

Re: Stenciler

Inlägg av jo1 »

Tack för tips! Tror jag kanske uttryckte mig felaktigt, jag menar mallar som man kan applicera och airbrusha istället för att använda dekaler.

Jag kan verkligen inte få till dekaler och även om jag klarat mig från halo-effekt vid senaste tillfället men tycker ändå att man kan se en kant vid dekalen där den liksom är "tjockare" än underlaget.

Jag får öva/leta vidare! :)
Horrocks
Inlägg: 383
Blev medlem: 27 maj 2015, 13:18
Namn: Johannes Linder

Re: Stenciler

Inlägg av Horrocks »

Voyager model har mallar i PE för 1/35, som t ex

Bild

Jag tycker de funkar bra, även om det är aningen klurigare att få till skarpa linjer när man använder AB jämfört med mallar i självhäftande plast/papper.

Jag har köpt från der Sockelshop https://www.dersockelshop.de/search/ind ... upplier/35, men finns säkert från andra handlare och ebay, etc.
jo1
Inlägg: 20
Blev medlem: 21 jul 2016, 16:06
Namn: Joan

Re: Stenciler

Inlägg av jo1 »

Precis vad jag letade efter! Stort tack!
Skriv svar