Besök Polismuseets fordonssamling!

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Besök Polismuseets fordonssamling!

Inlägg av Joakim Hultman »

Kamrater!

IPMS Stockholm har bokat en visning av polismuseets fordonssamling i Tullinge, lördagen den 10/3 kl. 10:00. Vill Du hänga med?

Med anledning av temaklassen ”Räddningen” på årets 08 Open finns väl knappast något mer inspirerande än ett besök bland dessa c:a femtio utryckningsfordon; alltifrån Volkswagen ”Bubblan”och Plymouth Valiant till Porsche!

Medlemmar betalar 75:-, icke-medlemmar 150:-. Pengarna kan sättas in på plusgirokonto 306360-9. Skriv ditt namn i kommentarsfältet.
Vi bör även kunna ta emot betalningar via Swish (nummer 123 005 38 92) på plats om det kniper, men vi ser helst att ni betalar i förväg.

Samlingen ligger på Hamringevägen 1 i Tullinge. Närmaste busshållplats heter Bernströmsvägen.
Vi möts på plats c:a 15 minuter innan visningen börjar.

Fotografering med stativ går alldeles utmärkt för den som vill utöka sitt album med referensbilder.

Hjärtligt välkomna!
Gabriel
Inlägg: 653
Blev medlem: 16 maj 2015, 13:33
Namn: Gabriel Pålsson
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Besök Polismuseets fordonssamling!

Inlägg av Gabriel »

Ja! Räkna med mig, det här får man ju inte missa. Praktiskt (åtminstone för mig) att det ligger i Tullinge. Jag hade räknat med ett mer centralt läge nära Polismuseet. Vi ses där!

/Gabriel
Horrocks
Inlägg: 383
Blev medlem: 27 maj 2015, 13:18
Namn: Johannes Linder

Re: Besök Polismuseets fordonssamling!

Inlägg av Horrocks »

Kul initativ! Synd att man har andra åtaganden just då. Annars ett besök som varit väldigt roligt.
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Besök Polismuseets fordonssamling!

Inlägg av Joakim Hultman »

Vår guide låter meddela att det finns gott om parkeringsplatser vid lokalen, och det finns toalett.

Än är det inte för sent att hänga med! Dyk upp vid ~09:45 så kan vi ta emot betalning via Swish.
hanfeh
Inlägg: 601
Blev medlem: 26 jan 2012, 20:08
Namn: Hans Fehrnström
Ort: Enskede
Kontakt:

Re: Besök Polismuseets fordonssamling!

Inlägg av hanfeh »

Ett litet gäng fick en mycket intressant guidning. Reportage kommer sinom tid.
Bild
/Hasse

Mina webplatser
https://www.diorama.one/
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Besök Polismuseets fordonssamling!

Inlägg av Joakim Hultman »

Det var ett riktigt trevligt besök! Fina lokaler, intressanta fordon och en mycket bra guide.
Skriv svar