En fråga om Humbrol 53

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Fenix
Inlägg: 890
Blev medlem: 28 jan 2012, 14:58
Namn: Christer Lind
Ort: Linköping

En fråga om Humbrol 53

Inlägg av Fenix »

Har humbrol gjort om sin 53 igen jag köpte en ny 53 för ett tag sen (jag tror iaf att den är ny, det var ny etikett och lock på burken) och den var tjockare och täckte sämre än vad jag är van vid med moderna humbrolfärger.
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: En fråga om Humbrol 53

Inlägg av Andre B. »

Humbrol har gjort en massa saker med sina färger de senaste åren. Tyvärr oftast inte något som gjort dem bättre.

När det berör Hu 53 (gunmetal) så har jag alltid föredragit metslcote färgerna på alla sätt. Men något har hänt där då de färgerna nästan alltid saknas i färgställen numera. Och även förtunning och lim verkar vara en bristvara idag.

Man tvingas köpa Revell istället...
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Snussugen
Inlägg: 804
Blev medlem: 30 mar 2013, 01:14

Re: En fråga om Humbrol 53

Inlägg av Snussugen »

Jo, har också en 53 med samma konsistens som jordnötssmör som ingen mängd med thinner rår på överhuvudtaget.

Humbrol var så mycket bättre förr.
Live & let dry.
Mats Averkvist
Inlägg: 991
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:24
Ort: Strömsnäsbruk
Kontakt:

Re: En fråga om Humbrol 53

Inlägg av Mats Averkvist »

Snussugen skrev:Jo, har också en 53 med samma konsistens som jordnötssmör som ingen mängd med thinner rår på överhuvudtaget.

Humbrol var så mycket bättre förr.
Använd hellre balsamterpentin så skall du se skillnad...
Skriv svar