pansarterrängbil 360

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
jonaszett
Inlägg: 538
Blev medlem: 08 maj 2012, 22:49

pansarterrängbil 360

Inlägg av jonaszett »

Skulle inte den här kunna funka som en grund till en360:a
Bild
Aldrig hört om tillverkaren polsk...
http://www.ibgmodels.com/skala135.htm
Z
Jens Tornblad
Inlägg: 113
Blev medlem: 01 feb 2012, 22:51
Namn: Jens Tornblad

Re: pansarterrängbil 360

Inlägg av Jens Tornblad »

Den verkar inte alldeles oäven. Jag roade mej med att titta på lite bilder och det verkar vara ovansidan som skiljer sej men inga konstigare saker. Front och sidor verkar i princip identiska. Tror det får bli en sån där...
En obyggd modell är också en modell...
rogerjo1
Inlägg: 116
Blev medlem: 01 mar 2015, 17:24
Namn: Roger johansson

Re: pansarterrängbil 360

Inlägg av rogerjo1 »

Det har pratats om detta på amorama forum när denna modellen kom ut.. Den är kortare än den svenska 360 så då måste du förlänga modellen.. Var massa mer saker som jag inte kommer ihåg nu.. Men det var inte så enkelt att göra den till svensk 360.. Men självklart är det säkert möjligt om du har massa referensbilder.. För Rosomaken är gjord i Polen ( licenstillverkad ) efter deras önskemål och den svenska är ju finsk..
Nicklas Karlén
Inlägg: 881
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Re: pansarterrängbil 360

Inlägg av Nicklas Karlén »

Jag som just igår satt och funderade just på detta :lol: . Det går säkert att fixa till en PATGB 360 av den modellen och jag känner mig rätt sugen. Vill man inte scratch bygga vapenstation 01 så finns det ju en resinvariant som kan funka från Live Resin.

Nicklas

Bild
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
rogerjo1
Inlägg: 116
Blev medlem: 01 mar 2015, 17:24
Namn: Roger johansson

Re: pansarterrängbil 360

Inlägg av rogerjo1 »

En länk till amorama.. Den svenska varianten är längre mellan 2 och 3 hjulet än rosomaken 40 cm.. Samt andra detaljer...
http://www.armorama.com/modules.php?op= ... ge=1&ord=0
Skriv svar