Produkttest av Johnsons Pledge för sten och plastgolv

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Produkttest av Johnsons Pledge för sten och plastgolv

Inlägg av Janne Nilsson »

Går det över huvud taget att få tag på den klara varianten?
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Peo
Inlägg: 25
Blev medlem: 10 jul 2014, 16:12
Namn: Peter O
Ort: Stockholm

Re: Produkttest av Johnsons Pledge för sten och plastgolv

Inlägg av Peo »

Björn - fantastiskt snyggt resultat! Får man fråga vad det var för sandpapper du använde?
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Produkttest av Johnsons Pledge för sten och plastgolv

Inlägg av Björn Fransson »

Sena svar:

Jonas: Den nya funkar finfint för huvdoppning, bättre t o m för mig eftersom jag ibland hade problem med att det kunde bli ojämnt när den gamla stelnade.

Janne: Den gamla går nog inte att köpa längre, den är ersatt av denna så som jag förstått det.

Jonas: Tack! Det slippapper jag använt är vanligt våtslippapper, 2000.
Bigmek
Inlägg: 50
Blev medlem: 30 nov 2012, 17:25
Namn: Christian

Re: Produkttest av Johnsons Pledge för sten och plastgolv

Inlägg av Bigmek »

Hittade den nya flaskan av en slump i förrgår och har testat doppa en huv i det med, i mitt tycke, mycket gott resultat! Blankt och fint och det stelnade jämnt över hela huven! Har inte testat den gamla pledge så kan inte jämföra med den men i jämförelse med Humbrol clear som marknadsförs som en ersättare så är pledge helt klart överlägsen. Med humbrolen torkade det ojämnt och blev vågigt och fult medan Pledge spred ut sig jämnt och fint.
Skriv svar