IPMS Östergötland, start för månadsmöte 27/8

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Nicklas Karlén
Inlägg: 881
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

IPMS Östergötland, start för månadsmöte 27/8

Inlägg av Nicklas Karlén »

Hej

Jag hoppas att alla har haft en skön och stärkande sommar så ni kan lägga energi på höstens månadsträffar med IPMS Östergötland.

Det är alltså dags att köra igång igen. Packa ner en eller två lådor med plastmodeller och några lämpliga verktyg så är det bara att komma med.

Söndag 27/8 kl. 12-16 på FV museum.

Jag slår ett slag för AIM (Art in Miniatures) i Göteborg 2-3/9, se länken nedan .

http://artgot.se/

Välkomna

Nicklas Karlén
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Timo Pohjola
Inlägg: 60
Blev medlem: 13 aug 2014, 21:47
Namn: Timo Pohjola

Re: IPMS Östergötland, start för månadsmöte 27/8

Inlägg av Timo Pohjola »

Hej Nicklas!

Låter ju som en ypperlig start på höstens byggande och en fin uppladdning inför Art In Miniature.
Dessutom ser det ut att bli rikligt med regn på söndag. Det finns ju dom som menar att dom behöver dåligt väder för att kunna bygga modeller . . . . .

Visst är det viktigt att vårda relationerna med vännerna i öst. Försöker därför fylla bilen med byggare från väst och titta förbi på söndag!

Hälsningar
Timo
Jan Gaude
Inlägg: 554
Blev medlem: 26 jan 2012, 12:55
Namn: Jan Gaude
Ort: Uppsala

Re: IPMS Östergötland, start för månadsmöte 27/8

Inlägg av Jan Gaude »

Lägg in en blänkare på alla dom olika modellbyggarforum som finns.
Lär väl finnas fler byggare runt i området som också skulle tycka det skulle vara trevligt att träffas och bygga/fika tillsammans.
Man kan ju träffas hos varandra om plats finnes. Blir det för trångt kanske man får fixa större lokal, typ hyresgästföreningslokal eller något liknande.
Jag startade upp IPMS Uppsala för ca 13 år sedan.
Då var vi 7-8 personer på 1:a träffen, numera är vi lite över 30 medlemmar.
Lycka till!
Mvh / Janne
http://www.ipmsuppsala.n.nu
Skriv svar