Renault 5 från Italeri

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Mikael dBW
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 feb 2012, 09:09
Namn: Mikael de Bourg Wetterlund
Ort: Stockholm

Renault 5 från Italeri

Inlägg av Mikael dBW »

Italeri släpper en rallyversion av Renault 5 senare under året. Kul. Jag har haft två sådana. Den första var gul och då fick jag en kommentar från en av min pappas bekanta: "Nackdelen med en gul småbil är att när man vevar ner rutan kommer folk och stoppar in post!". Det borde inte vara allt för mycket jobb att konvertera till en standardmodell. Hjulen kan bli största problemet.

/Mikael

Bild
Bild
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Renault 5 från Italeri

Inlägg av Stellan »

Åh så läcker! Kommer ihåg att just den där rallyversionen var jag omåttligt förtjust i som ung. Det är fortfarande en läcker bil med skärmbreddare å lampor och jox.
Stellan Schroeder Englund
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Renault 5 från Italeri

Inlägg av Björn Fransson »

Franskt på fyra hjul är ju per automatik intressant! Vilken liten goding! :)
Johan i Hok
Inlägg: 439
Blev medlem: 31 jan 2012, 08:25
Namn: Johan Erlandsson

Re: Renault 5 från Italeri

Inlägg av Johan i Hok »

Kul! Det kan bli lite pyssel att bygga om den till en standardbil. Jag tror att detta ska vara en Renault 5 Turbo fabriksbil. I så fall så.har den en mittmonterad motor och bakhjulsdrift. En nästan lika cool bil som Lancia Stratos eller Saabs rally 99:or!!

Edit: Jag hade fel! Hittade bygginstruktioner på nätet och det är en vanlig frontmotorbil. Det är jag som får lite pyssel med ombyggnad i stället!!
Någon som vet om det finns en Peugeot 205 i samma skala? Eller en Lancia Delta?
Snussugen
Inlägg: 804
Blev medlem: 30 mar 2013, 01:14

Re: Renault 5 från Italeri

Inlägg av Snussugen »

Johan i Hok skrev:Någon som vet om det finns en Peugeot 205 i samma skala? Eller en Lancia Delta?
Tror bestämt Hasegawa har gjort Lancia Delta Integrale i 1/24, och kanske även Delta S4:an. Vet att de har gjort en 037:a åtminstone, eftersom jag har just en sådan i min magra stash.
Live & let dry.
Skriv svar