Jaha hur gör man?

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Jaha hur gör man?

Inlägg av Björn B »

Håller på med ubåts-lotusen från Bondfilmen älskade spion och det är dags att montera blinkersglasen fram. Tittade på boxarten och ser att det orangea är ytterst och det vita innanför. Hade för mig att det ska vara tvärt om så jag försöker titta på dom suddiga bilder som jag hittar på nätet men det är inte till någon hjälp. Så jag blir tvungen att plocka fram filmen. När bilen är på land så sitter blinkersen innerst som det ska vara men i undervattensscenerna är det tvärtom så boxarten är rätt. Såg också att när vapenluckan i nosen fälldes upp så var sidorna svarta så det behöver jag måla men i nästa scen är dom vita så då slipper jag måla. Vad skönt. Hur jag än gör så blir det inte fel,
Rickard Malmborg
Inlägg: 279
Blev medlem: 26 jan 2012, 09:28
Ort: Stockholm/Jordbro

Re: Jaha hur gör man?

Inlägg av Rickard Malmborg »

Nja....
Hur du än gör bi det FEL FEL FEL! :-)
Jag har för mig att den där bilen såldes på en nätauktion för inte så länge sedan. Köparen var en ganska ung grabb, han blev lite besviken över att bilen inte funkade att dyka med men var rätt nöjd ändå för den är ju skapligt cool ändå. Tittar man noga ser man att de bogserar upp bilen ur vattnet upp på stranden i filmen, man kan faktiskt se vajern i sanden framför bilen!

Ska så klart bli jätteroligt att se bilder på modellen också!

/Rickard
Mats Averkvist
Inlägg: 991
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:24
Ort: Strömsnäsbruk
Kontakt:

Re: Jaha hur gör man?

Inlägg av Mats Averkvist »

Bilen i Filmscenerna under vattnet är en modell.
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Jaha hur gör man?

Inlägg av Björn B »

Fel blir det men tydligen fanns det en ubåt i lousskrud: https://en.wikipedia.org/wiki/Wet_Nellie
Skriv svar