PHOTOBUCKET fungerar inte längre!

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

PHOTOBUCKET fungerar inte längre!

Inlägg av Stefan S »

Det går inte längre att länka bilder som man laddat upp på PB såvida man inte betalar en större summa pengar :twisted:

Ni som använt PB, kolla era byggtrådar t ex.

Stefan
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: PHOTOBUCKET fungerar inte längre!

Inlägg av SvenYoung »

Hej Stefan,

Detta är mycket oroande. det går många diskussioner på andra forum (tex Armorama) om hur skakigt det har blivit med Photobucket och att de börjar vilja ha hutlöst betalt för uppgradering av kapaciteten.

Själv har jag använt PB till alla mina bilder på olika forum, och än så länge inga problem. Kollade precis in min Gama Goat tråd och några äldre trådar, och bilderna är kvar - just nu.

Fortsätter det här strulet för fler och fler personer, kommer jag definitivt att överväga att byta fototjänst. Jättesyynd (tragiskt) för alla folk's trådar som fler och fler tycks bli utan bilder nu. Antar detta är problemet när man är tvungen att lägga sitt öde i händerna på tredjepartstjänsterför att kunna dela med sig på olika forum..
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Mikael dBW
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 feb 2012, 09:09
Namn: Mikael de Bourg Wetterlund
Ort: Stockholm

Re: PHOTOBUCKET fungerar inte längre!

Inlägg av Mikael dBW »

För mig fungerar det. Jag gjorde just ett test och kunde lägga upp den här bilden. Jag kan inte se att de ändrat något i villkoren. Eller är det så att du har överskridit antalet megabit som du får ha i PB?

/Mikael

Bild
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: PHOTOBUCKET fungerar inte längre!

Inlägg av Björn B »

Jodå, dom har ändrat. Läs villkoren på "Types of accounts": http://photobucket.com/terms
Mina bilder syns inte från och med i dag efter att jag fått ett mail från Photobucket som berättade det.
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: PHOTOBUCKET fungerar inte längre!

Inlägg av SvenYoung »

Hmm, detta är helskumt. Jag har en plan (som jag inte betalar för) som heter "Plus 20" som ger mig 20 Gb + 4 extra Gb. Enligt PB har jag använt 4% av den kapaciteten. "Plus 20" finns inte ens med på deras info (terms) sida som du länkar till, Björn.

Skall bli intressant att se vad som händer med detta.

Jag får väl vänta in ödesmailet från dem.
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
AndersR
Inlägg: 221
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:03

Re: PHOTOBUCKET fungerar inte längre!

Inlägg av AndersR »

Kolla det här inlägget här på forumet.

http://www.ipmsstockholm.se/phpBB3/view ... f=3&t=9260

/Anders
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: PHOTOBUCKET fungerar inte längre!

Inlägg av Björn B »

Det finns fler. Även mina gamla. Jag håller på att editera en del nyare av mina inlägg
Björn G
Inlägg: 356
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:44

Re: PHOTOBUCKET fungerar inte längre!

Inlägg av Björn G »

Fisigt gjort av Photobucket! Inte minsta förvarning, och alla mina bilder från de senaste 10 åren är puts väck!
De kan fetglömma att jag betalar 400 dollar om året! Vilken värld lever de i?
Vad rekommenderar ni att man byter till?
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: PHOTOBUCKET fungerar inte längre!

Inlägg av Anders.Edblad »

För mig fungerar det som vanligt, jag kan lägga in bilder och kopiera bilder till dator eller som den här bilden till forumet. Jag använder bara 3% av mitt lagringsutrymme kan det ha någon betydelse?
Eller så får jag mitt ödesmail snart.



Bild

Anders E
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: PHOTOBUCKET fungerar inte längre!

Inlägg av Andre B. »

Kan det hänga ihop med vad för bilder man har och hur de syns på olika sajter. Mina syns än så länge...
/Andre
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Skriv svar