Hasegawa Viggen?

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
MartinN
Inlägg: 649
Blev medlem: 14 mar 2012, 23:21
Namn: Martin Nordström
Ort: Säve

Hasegawa Viggen?

Inlägg av MartinN »

Är det här samma gamla rackare som spökat förr?
https://www.hannants.co.uk/product/HA02232

M
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Hasegawa Viggen?

Inlägg av Björn B »

Enligt IPMS Deutschland så är det den gamla prototypviggen i ännu en felaktig kostymering.
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Hasegawa Viggen?

Inlägg av Björn B »

Fast Scalemates säger: Rebox (Updated/New parts). Detta måste undersökas. Jag upptäckte att man faktiskt gjort en liten ändring när den röda Viggen kom ut. I den fanns det helt plötsligt en instrumentbräda.
Men jag hittar inget nytt när jag tittar här: http://www.1999.co.jp/eng/image/10442806
MartinN
Inlägg: 649
Blev medlem: 14 mar 2012, 23:21
Namn: Martin Nordström
Ort: Säve

Re: Hasegawa Viggen?

Inlägg av MartinN »

35 GBP låter rätt mycket i så fall...

/M
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Hasegawa Viggen?

Inlägg av Björn B »

Hasegawapriser. Den röda utgåvan var också svinaktigt dyr.
PeterSandh
Inlägg: 79
Blev medlem: 19 feb 2012, 20:12

Re: Hasegawa Viggen?

Inlägg av PeterSandh »

Praktexempel på en sminkad gris! Kände ändå att jag ville kolla på den så jag köpte en från HLJ för cirka 220 kronor med frakt, även det ett överpris men va fan, jag var ju nyfiken. Skall man säga nåt positivt så är det ju att den kan ses som ett erkännande till SwAFHF för deras arbete, dekalerna är ju för F7-52/SE-DXN. Men att det skall vara så svårt att trycka bra kronmärken . . Bild
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Hasegawa Viggen?

Inlägg av Björn B »

Hittar du några uppdaterade eller nya delar?
PeterSandh
Inlägg: 79
Blev medlem: 19 feb 2012, 20:12

Re: Hasegawa Viggen?

Inlägg av PeterSandh »

Nej, inga nya delar förutom instrumentbrädan som tydligen kom i den röda, hade missat den skillnaden. Denna finns inte med i min FROG utgåva. Den röda var på sin tid så dyr och osäljbar att en känd hobbyhandlare här i Göteborg skickade med den på köpet när jag köpte en annan byggsats .... Usla kronmärken även i den röda!
Skriv svar