Sverige har vunnit Armorama!!

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
John Lindbom
Inlägg: 228
Blev medlem: 08 apr 2012, 16:08
Namn: John Lindbom
Ort: Norrköping

Sverige har vunnit Armorama!!

Inlägg av John Lindbom »

Sverige har vunnit Armorama!!

http://www.armorama.com/modules.php?op= ... artid=7524

Vad betyder EM, VM eller OS vinster mot detta? I hård konkurrens med hela 3 andra tog Sverige hem segern i Armoramas ”Model of the Month” tävling. Innefattade dessutom två månader. Finner det underligt att inte fler ställer upp i denna tävling där hela världen kan bidra.
Har någon bra tips hur man skall hålla sig undan alla paparazzi fotografer och alla call girls som jag nu riskerar bli belägrad av?
Hoppas att detta inspirerar fler pansarbyggare att sända in sina alster och försvara de svenska färgerna. Rikedom och ära väntar.

Med vänlig hälsning: John
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3652
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Sverige har vunnit Armorama!!

Inlägg av magnusf »

Beklagar John, jag vann motsvarande tävling på Aeroscale i mars 2008 och måste fortfarande periodvis ha väktarskydd hemma...

Väl förtjänt, det är ett himla snyggt bygge och tappert målat!

Hälsningar

Magnus
Lurifax
Inlägg: 907
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: Sverige har vunnit Armorama!!

Inlägg av Lurifax »

Grattis!
Och se upp med alla groupies. De är många och ihärdiga. :D
holst

CU@C4
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Sverige har vunnit Armorama!!

Inlägg av Stellan »

Grattis Sverige och grattis John! Jo, jag har funderat på några av nättävlingarna men det blir ju aldrig av. Kanske detta sporrar lite extra.
Stellan Schroeder Englund
Göran
Inlägg: 166
Blev medlem: 26 jan 2012, 17:36

Re: Sverige har vunnit Armorama!!

Inlägg av Göran »

Grattis till segern och en snygg vagn :) Och ja, den ökade kvinnliga uppmärksamheten är en av riskerna som finns inom hobbyn. Vill du slippa den så får du börja lira i ett band. De har det betydligt lugnare/tråkigare på den fronten än kända plastnissar.

Mvh
Göran
Plasticbattle
Inlägg: 712
Blev medlem: 26 jan 2012, 16:50
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Sverige har vunnit Armorama!!

Inlägg av Plasticbattle »

Congratulations John. Very nice feeling. I won the Armorama comp. several times, a long time ago it seems today. Glad to see it back again.
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
Björn G
Inlägg: 356
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:44

Re: Sverige har vunnit Armorama!!

Inlägg av Björn G »

Härligt John!!! Och välförtjänt! :D

OT: Jag har faktiskt kommit tvåa i en skönhetstävling... förlåt... i Aeroscale's MOM för några år sedan med en Eduard Mirage IIICJ. Fick sjukt många friarbrev, men jag är ju lyckligt gift sedan 9 år (idag!).

Jag hade gärna ställt upp fler gånger, nu när jag äntligen börjat bygga igen, men tyvärr har Aeroscale en (fånig) regel att det inte får vara några figurer med. Och jag gillar att ha en liten pilot med i modellen...
Skriv svar