Dekaler 1/32 J30 Mosquito, J33 Venom och J34 Hunter

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
AndersN

Dekaler 1/32 J30 Mosquito, J33 Venom och J34 Hunter

Inlägg av AndersN »

Robban har varit flitig!
Vågar man nu hoppas på att någon gör en radarnos till Tamiyas finfina Mosquito??

http://forum.largescaleplanes.com/index ... ntry928748

/Anders
Henrik Bergman
Inlägg: 216
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:45

Re: Dekaler 1/32 J30 Mosquito, J33 Venom och J34 Hunter

Inlägg av Henrik Bergman »

Trevligt att se.
Flygvapnet hade dock inga Hunter MK 58, så det blir historiskt fel att märka den enligt fotot i inlägget (SwAFHF Hunter Mk 58).
Henrik Bergman, Vargön

_______________________________________________________________________________________________________
Det är bara en hobby...det är bara en hobby...det är b......
Mats Averkvist
Inlägg: 991
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:24
Ort: Strömsnäsbruk
Kontakt:

Re: Dekaler 1/32 J30 Mosquito, J33 Venom och J34 Hunter

Inlägg av Mats Averkvist »

Henrik Bergman skrev:Trevligt att se.
Flygvapnet hade dock inga Hunter MK 58, så det blir historiskt fel att märka den enligt fotot i inlägget (SwAFHF Hunter Mk 58).
Just det, men man kan ju alltid göra den civil med SwAFHF som operatör...! ;)
bergwall
Inlägg: 616
Blev medlem: 09 mar 2012, 22:19
Namn: Robert Bergwall
Ort: Linköping/Hammarstrand

Re: Dekaler 1/32 J30 Mosquito, J33 Venom och J34 Hunter

Inlägg av bergwall »

Hej,
Tack för uppmärksammandet Anders!

Ja, J 34 är inte komplett ännu,instruktionerna är inte färdiga och ytterligare ett ark med svarta och vita siffror/bokstäver behövs för att göra det fulländat. Jag funderade ett kort tag på att ta med civilregistrerade kärrorna men det är inte riktigt min grej, det känns in i märgen knasigt, men jag kanske ska borde överväga att ändra mig.

Det är även två olika HKP-ark på gång i 1/32, ni kan kanske gissa vilka.

Jag ska försöka få ut J 30 och J 33 på hemsidan under veckan.
jonaszett
Inlägg: 538
Blev medlem: 08 maj 2012, 22:49

Re: Dekaler 1/32 J30 Mosquito, J33 Venom och J34 Hunter

Inlägg av jonaszett »

YYEEESSSS!!!!
Z
Stefan E
Inlägg: 43
Blev medlem: 18 okt 2014, 17:44
Namn: Stefan Ericsson

Re: Dekaler 1/32 J30 Mosquito, J33 Venom och J34 Hunter

Inlägg av Stefan E »

Hejsan!

Revell har gett ut en Hunter F.Mk.6 också, den borde väl ha rätt utblås?

Har för mig att Mk.6 är en Mk.4 med slats, så det borde räcka med att modda vingen lite för en Svensk Hunter.

Stefan
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Dekaler 1/32 J30 Mosquito, J33 Venom och J34 Hunter

Inlägg av Björn Fransson »

Kan det vara en HKP 2 i 1/32 på gång??? Håller tummarna! I så fall bokar jag ett ark redan nu. :-)
bergwall
Inlägg: 616
Blev medlem: 09 mar 2012, 22:19
Namn: Robert Bergwall
Ort: Linköping/Hammarstrand

Re: Dekaler 1/32 J30 Mosquito, J33 Venom och J34 Hunter

Inlägg av bergwall »

Hej!
Den utgåvan av Revells Hunter hade inte jag koll på! Det ser väl rätt ut (motorutblåset alltså), eller vad säger anglofilerna?

Ja, det stämmer Björn. Hälften (kronmärken, gula siffror, vita texter) är redan tryckt men även det här behöver fulländas med lite dayglo-ränder etc. Jag ser dock inte när det kan bli av.
Stellan
Inlägg: 5636
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Dekaler 1/32 J30 Mosquito, J33 Venom och J34 Hunter

Inlägg av Stellan »

bergwall skrev:Hej!
Den utgåvan av Revells Hunter hade inte jag koll på! Det ser väl rätt ut (motorutblåset alltså), eller vad säger anglofilerna?

Ja, det stämmer Björn. Hälften (kronmärken, gula siffror, vita texter) är redan tryckt men även det här behöver fulländas med lite dayglo-ränder etc. Jag ser dock inte när det kan bli av.
Hmmm då ska man sålunda inte avyttra byggsatsen mao.
Stellan Schroeder Englund
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Dekaler 1/32 J30 Mosquito, J33 Venom och J34 Hunter

Inlägg av Björn Fransson »

bergwall skrev:Hej!
Den utgåvan av Revells Hunter hade inte jag koll på! Det ser väl rätt ut (motorutblåset alltså), eller vad säger anglofilerna?

Ja, det stämmer Björn. Hälften (kronmärken, gula siffror, vita texter) är redan tryckt men även det här behöver fulländas med lite dayglo-ränder etc. Jag ser dock inte när det kan bli av.
Fast utblåset är väl annorlunda på F.4 och F.6? Visst hade F.4 ett lite annorlunda utblås? Något som man kanske kommer undan med i 1/72, men inte lika lätt i 1/32. Och härligt med Alouettedekalerna! Ingen brådska för min del, men finemang att veta att de är på ingång. Det tar lite tid att samla mod inför det bygget. Många trådar och småslangar blir det...
Skriv svar