Dekaler för modernt finskt pansar?

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Dekaler för modernt finskt pansar?

Inlägg av Janne.S »

Jag är lite sugen på att bygga en finsk M270 MLRS i 1/35 så jag letar lite referenser bland annat.
Målningsbeskrivning och färglista vore fränt och dekaler för modernt finskt pansar...gärna något generiskt.


Något som någon känns vid? :D
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Tom Edvardsson
Inlägg: 15
Blev medlem: 25 sep 2014, 09:09
Namn: Tom Edvardsson

Re: Dekaler för modernt finskt pansar?

Inlägg av Tom Edvardsson »

Hej!

Kolla det här: www.andreaslarka.net
Ställ frågan på forumet.Kanske nån kan hjälpa där.

Mvh Tom
Robert A
Inlägg: 556
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:04
Ort: Nacka

Re: Dekaler för modernt finskt pansar?

Inlägg av Robert A »

Akan gör färger för finskt modernt pansar. räcker med de två gröna kulörerna AN11 och AN22 och för svarta kan man köra t.ex. tamiya nato black. För dekaler gör echelon diverse set som funkar då de trycker ps.nr separat och man kan klippa ihop de nr man behöver.. såvida inte det fordonet har något emblem som de inte trycker. (de har set för T-72 och Leopard bla).Du kan se min blogg hu färgerna ser ut där jag byggt en sats i just de tre färgerna.

Är det trumpeters senaste sats som de släppt som ska byggas? Ingår dock finska dekaler i den satsen tydligen.. ska införskaffas när man hittar den till bra pris.

//Robert
Skriv svar