IPMS-Sverige bygghelg på Arsenalen den 5-6 maj.

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

IPMS-Sverige bygghelg på Arsenalen den 5-6 maj.

Inlägg av Ulf Lundberg »

Anmälningarna fortsätter att trilla in och hittills har fjorton personer anmält sig från Uppsala i norr till Malmö i söder.
Det ser ut att bli ett späckat program med seminarier, föredrag och visningar som kommer att tilltala alla sorters byggare.
Så fort vi får slutgiltigt bekräftat från föredragshållarna att de kan ställa upp, går vi ut med programmet.

Mer info finns på förstasidan av denna hemsida
http://www.ipmsstockholm.se/home/bygghelg-pa-arsenalen/

Varmt välkomna,
Ulf Lundberg
Ordförande i IPMS Sverige
Håkan
Inlägg: 45
Blev medlem: 26 jan 2012, 18:53

Re: IPMS-Sverige bygghelg på Arsenalen den 5-6 maj.

Inlägg av Håkan »

Mkt gott samverkansinitaiv Uffe!

Låter som att det kan bli en trevlig och intressant helhelg alt lördag eller söndag!

Hoppas att det blir många modeller som knåpas ihop, förevisas och tipsas om för många nyfikna och intresserade museibesökare ! :)

//Håkan
stefan karlsson
Inlägg: 279
Blev medlem: 01 feb 2012, 08:52

Re: IPMS-Sverige bygghelg på Arsenalen den 5-6 maj.

Inlägg av stefan karlsson »

Som sagt ett trevligt initiativ som vi hoppas skall kunna utvecklas till något riktigt bra, inte för att ersätta något annat utan som komplement till det som finns på olika platser redan idag.

Varmt välkomna.

Stefan Karlsson
Museichef
olindau
Site Admin
Inlägg: 779
Blev medlem: 09 jan 2012, 07:57
Namn: Olle Lindau
Ort: Sollentuna

Re: IPMS-Sverige bygghelg på Arsenalen den 5-6 maj.

Inlägg av olindau »

Detta är ett mycket trevligt initiativ från IPMS Sverige och Arsenalen.
Vi behöver mer aktiviteter än bara regionala tävlingar.
Om man tar det lite pö om pö så skulle ett sånt här initiativ kunna utveckla sig till
ett återkommande evenemang för hela Sveriges modellbyggare.
Kanske IPMS Sverige kan hitta en utökad roll på nationell basis, vem vet !
Olle Lindau
Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
Jesper
Inlägg: 38
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:03
Namn: Jesper Bardhamre
Ort: Karlskoga
Kontakt:

Re: IPMS-Sverige bygghelg på Arsenalen den 5-6 maj.

Inlägg av Jesper »

Hur kommer det bli med boende? Kommer man kunna dra med sig en sovsäck till muséet eller är det vandrarhem/hotell som gäller? Jag ser fram emot evenemanget btw... Bra initiativ!
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: IPMS-Sverige bygghelg på Arsenalen den 5-6 maj.

Inlägg av Stellan »

Jesper skrev:Hur kommer det bli med boende? Kommer man kunna dra med sig en sovsäck till muséet eller är det vandrarhem/hotell som gäller? Jag ser fram emot evenemanget btw... Bra initiativ!
Vi tittar på boendealternativ just nu. Tyvärr har vi inte möjlighet att få sova bredvid en Hetzer eller Sherman, frågan är väl hur många som skulle sova över huvud taget om man fick möjlighet att vara på ett museum hela natten.
Stellan Schroeder Englund
Jesper
Inlägg: 38
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:03
Namn: Jesper Bardhamre
Ort: Karlskoga
Kontakt:

Re: IPMS-Sverige bygghelg på Arsenalen den 5-6 maj.

Inlägg av Jesper »

Hehe... Vad synd :( Jag som såg fram emot att götta ner mig i Marder II:an :mrgreen:
Andreas Grewin
Inlägg: 277
Blev medlem: 26 jan 2012, 08:07
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: IPMS-Sverige bygghelg på Arsenalen den 5-6 maj.

Inlägg av Andreas Grewin »

Stellan skrev:
Jesper skrev:Hur kommer det bli med boende? Kommer man kunna dra med sig en sovsäck till muséet eller är det vandrarhem/hotell som gäller? Jag ser fram emot evenemanget btw... Bra initiativ!
Vi tittar på boendealternativ just nu. Tyvärr har vi inte möjlighet att få sova bredvid en Hetzer eller Sherman, frågan är väl hur många som skulle sova över huvud taget om man fick möjlighet att vara på ett museum hela natten.
Haha jag såg framför mig filmen "Night at the Museum" och att alla pansarvagnar kom till liv... ;)
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: IPMS-Sverige bygghelg på Arsenalen den 5-6 maj.

Inlägg av magnusf »

Jesper! En kompis till mig tyckte det var en bra idé att gå och lägga sig och sova i ett av segelflygplanen på flygklubben efter en något blöt grillfest. Jag tror det tog en hel vecka innan den stackaren var helt uträtad igen :-) ! Så nej, jag tror inte riktigt på det där med att sova i en stridsvagn även om det kanske verkar mysigt vid första tanken :-) ...

Hälsningar

Magnus
MiniStuff
Inlägg: 705
Blev medlem: 09 mar 2012, 13:18
Ort: Arvika, Värmland

Re: IPMS-Sverige bygghelg på Arsenalen den 5-6 maj.

Inlägg av MiniStuff »

Någon här som bor längs E18/E20?

Rutten för mig går Karlstad-Karlskoga-Örebro-Arboga-Eskilstuna-framme, så vill någon åka med på fredag kväll som skall på träffen så säg till.

Markus
Skriv svar