IPMS-Sverige bygghelg på Arsenalen den 5-6 maj.

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: IPMS-Sverige bygghelg på Arsenalen den 5-6 maj.

Inlägg av SvenYoung »

Jag tittar gärna närmare på m/37, SAV och Carden Lloyd (gärna invändigt) om det går att ordna :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Plasticbattle
Inlägg: 712
Blev medlem: 26 jan 2012, 16:50
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: IPMS-Sverige bygghelg på Arsenalen den 5-6 maj.

Inlägg av Plasticbattle »

Hej Stefan
Any chance of seeing the StuG again? Even if its only the exterior, Id be happy ... although a peek inside would be awesome. Inside the Hetzer would also be very intyeresting. Can´t wait. :geek:
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
stefan karlsson
Inlägg: 279
Blev medlem: 01 feb 2012, 08:52

Re: IPMS-Sverige bygghelg på Arsenalen den 5-6 maj.

Inlägg av stefan karlsson »

Tackar då har jag fått lite förslag - vi försöker lösa detta på bästa sätt.

Stefan Karlsson
Arsenalen
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: IPMS-Sverige bygghelg på Arsenalen den 5-6 maj.

Inlägg av Stellan »

Det var tydligen en del strul med dokumentet som jag skickade iväg till dem som anmält sig till Arsenalenhelgen. Jag har nu skickat ett nytt till era mejllådor, skulle ni av någon anledning inte ha fått mejlet så får ni höra av er bums. Ni kan nå mig på 070 564 74 04 om något strular, är dock upptagen större delen av dagen och svarar därför ej på telefon förrän efter ca 16.00 idag.
Stellan Schroeder Englund
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: IPMS-Sverige bygghelg på Arsenalen den 5-6 maj.

Inlägg av Stellan »

Tydligen är det ett mycket hett gäng som kommer att vara med på Arsenalen i helgen om man ska se mejlfrekvensen som en mätare :) Hoppas alla kommer att trivas, ni vet ju trots allt att det kommer att handla om militära fordon så bristen på flyg lär väl inte komma som någon överraskning. Det finns ingen heltidsproffsisionell ledning bakom denna helg utan vi försöker att få det att flyta så bra det går. Tillsammans gör vi detta till ett par minnesvärda dagar där vi lär oss av varandra. Eventuell fortsättning på denna specialare får vi ta efter utvärdering. Det ska bli jättekul att träffa er då det oftast bara är namn och inga nunor som figurerar här på forumet. Vi ses!
Stellan Schroeder Englund
stefan karlsson
Inlägg: 279
Blev medlem: 01 feb 2012, 08:52

Re: IPMS-Sverige bygghelg på Arsenalen den 5-6 maj.

Inlägg av stefan karlsson »

Stort tack för en mycket intressant och givande helg - jag hoppas att ni som var på plats var nöjda med helgen.

Jag pratade en hel del med Ulf och Stellan om att göra en repris - och då är det viktigt att ni funderar och lämnar synpunkter på vad som var bra resp vad som kan göras annorlunda till nästa gång.
Skicka gärna tankar och funderingar till Ulf, Stellan eller mig.

Andra synpunkter eller ideer tas också tacksamt emot.

Väl mött framöver.

Stefan Karlsson
Museichef Arsenalen

stefan.karlsson@arsenalen.se
Håkan
Inlägg: 45
Blev medlem: 26 jan 2012, 18:53

Re: IPMS-Sverige bygghelg på Arsenalen den 5-6 maj.

Inlägg av Håkan »

Tack Ulf, Stellan, Stefan och övriga som fick denna helg att bli till det den blev, dvs en mycket kul,intressant och givande helg, med visningar, inspirerade föredrag i bra miljö och inte minst en möjlighet att få tid att prata med likasinnade "IRL".

Betyget kan inte bli annat än "fem stjärnor av fem möjliga" :D

//Håkan M
Jan Gaude
Inlägg: 553
Blev medlem: 26 jan 2012, 12:55
Namn: Jan Gaude
Ort: Uppsala

Re: IPMS-Sverige bygghelg på Arsenalen den 5-6 maj.

Inlägg av Jan Gaude »

Vill också jag passa på att tacka Ulf, Stellan, Stefan och övriga för en Kanoooonhelg. Har varit supertrevligt ! ! !

Såg att det finns reportage från helgens begivenhet på arsenalen här: http://www.ipmsuppsala.forum24.se/ipmsu ... ut182.html


mvh/Janne
http://www.ipmsuppsala.n.nu/
Emil_Juhl
Inlägg: 410
Blev medlem: 26 jan 2012, 06:08
Ort: Malmö

Re: IPMS-Sverige bygghelg på Arsenalen den 5-6 maj.

Inlägg av Emil_Juhl »

Stort tack för en underbar helg!
Hoppas verkligen på att det blir fler sådanna här tillfällen.
Jag vet att detta inte är särskillt konstruktiv feedback men jag har ärligt talet inte en aning om vad som skulle kunna förbättras. 10 av 10 stridsvagnar i betyg.
Mvh
Emil Juhl
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: IPMS-Sverige bygghelg på Arsenalen den 5-6 maj.

Inlägg av Stellan »

Stort tack till er alla som var med på Arsenalen i helgen. Stort tack till Stefan och gänget som tar hand om fordonen åt oss på museet. Som alla ser så är det alltså möjligt att dra ihop ett gäng intresserade modellbyggare för att avnjuta ett par dagars gemensamhet med modellbygge, föredrag, kläng-och-kläm och en otrolig mängd skratt och glädje. Helgen var späckad till max och jag tror att den största temperaturmätaren var lördagskvällens spontana byggmöte på vandrarhemmet. Man såg hur alla hade njutit under dagen! Om det blir en ny träff på Arsenalen eller någon annan stans beror på IPMS Sveriges medlemmar. Det finns pengar och det finns intresserade modellbyggare. Kom med förslag på evenemang någon annan stans så ser vi alla till att genomföra det.
Stellan Schroeder Englund
Skriv svar