Ny 1/48 Mustang

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
PeterSandh
Inlägg: 79
Blev medlem: 19 feb 2012, 20:12

Ny 1/48 Mustang

Inlägg av PeterSandh »

Kul!

Min högst personliga åsikt är att Airfix har den mest prisvärda Mustangen i skala 1/72, blir det samma samma resultat i 1/48? Kanske inte den mest spännade nyheten men ändå, kul att man jobbar på i Margate !


Bild

http://www.airfix.com/uk-en/news/workbe ... 8th-scale/
Niklas
Inlägg: 458
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:15
Namn: Niklas Knutzén

Re: Ny 1/48 Mustang

Inlägg av Niklas »

Håller tummarna då för att de inte delar huven så urbota dumt som de gjort på sin 72:a! Tamiya har ju samma knepiga lösning, där den glasklara delen är separat från ramen. Svårt att få snyggt. Annars ser vi fram emot detta släpp! :)
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
Andre B.
Inlägg: 3358
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Ny 1/48 Mustang

Inlägg av Andre B. »

Jag får nog säga tvärtom att jag önskar fler gjorde som Airfix och Tamiya när det gäller den sortens huvar. Jag sprutmålade ramen i aluminium och doppade huven i Johnsson Clear och lade den på ramen direkt. Sen satt den där hur bra som helst när vaxet torkat och utan behov av något annat lim. Min erfarenhet annars är att droppformade huvar är svårast att maskera så jag var rätt glad över att slippa...
/André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Niklas
Inlägg: 458
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:15
Namn: Niklas Knutzén

Re: Ny 1/48 Mustang

Inlägg av Niklas »

Det var ju faktiskt en idé som inte alls slagit mig tidigare, André! Måste testas, tack för tipset!
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
Andre B.
Inlägg: 3358
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Ny 1/48 Mustang

Inlägg av Andre B. »

Varsågod!
/André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Skriv svar