Har någon Hobby fan PBV 302 som kan fota en del och mäta samma del?

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
rogerjo1
Inlägg: 116
Blev medlem: 01 mar 2015, 17:24
Namn: Roger johansson

Har någon Hobby fan PBV 302 som kan fota en del och mäta samma del?

Inlägg av rogerjo1 »

Hej, finns det någon snäll här som har Hobbyfan PBV 302 som kan tänkas att ta 1-2 fotografier på en del och mäta diametern på samma del? Anledningen till jag frågar är att jag har EPBV 302 men vill hellre bygga den som en vanlig pbv 302 istället så skulle vilja ha hjälp av någon som kan tänkas att hjälpa till att mäta delen ( diametern på hela delen samt diametern i luck öppningen som är med i pbv 302 modellen.. Den luckan till vänster framifrån) så jag kan försöka få den tillverkad i en 3D skrivare på shapeways..
Eller finns det någon som vill byta bort den delen mot EPBV delarna så hör av er till mig..
rogerjo1
Inlägg: 116
Blev medlem: 01 mar 2015, 17:24
Namn: Roger johansson

Re: Har någon Hobby fan PBV 302 som kan fota en del och mäta samma del?

Inlägg av rogerjo1 »

Inte någon som har en och är villig att hjälpa till med detta?
Björn H
Inlägg: 214
Blev medlem: 06 feb 2012, 23:24

Re: Har någon Hobby fan PBV 302 som kan fota en del och mäta samma del?

Inlägg av Björn H »

Hej,
Är det verkligen den vänstra luckan du frågar efter? Är det inte den högra , vagnschefens lucka du tänker på? I så fall skulle jag kunna hjälpa dig med bilder och mått.
//Björn H
rogerjo1
Inlägg: 116
Blev medlem: 01 mar 2015, 17:24
Namn: Roger johansson

Re: Har någon Hobby fan PBV 302 som kan fota en del och mäta samma del?

Inlägg av rogerjo1 »

Hej Björn, det är den ringen som luckan sitter på.. Ej den med kanonen utan den luckan/ringen med periskåpen på andra sidan.. Ej den i mitten.. Vet inte vilken som är vagnchefens lucka.. Det vore jättesnällt om du kunde göra det.
Min epost adress är
roger.johansson11@gmail.com
rogerjo1
Inlägg: 116
Blev medlem: 01 mar 2015, 17:24
Namn: Roger johansson

Re: Har någon Hobby fan PBV 302 som kan fota en del och mäta samma del?

Inlägg av rogerjo1 »

Menar del 63 från hobbyfans ritning
Skriv svar