SIG svenskt flyg C4 Open 2016

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Rickard Andersson
Inlägg: 95
Blev medlem: 27 sep 2012, 19:59
Namn: Rickard Andersson

SIG svenskt flyg C4 Open 2016

Inlägg av Rickard Andersson »

I år och framöver blir det ett nytt upplägg på SIG:en. Alla svenska flygplan civila som militära är välkomna att ställa ut, så ni som inte vill tävla utan bara visa upp vad ni byggt så är det bara att ta med modellen/modellerna.
För att underlätta planeringen bör ni anmäla antal, typ och skala till mig.

Vart år kommer det också att finnas ett litet tema och i år är det transport/cargo flygplan med svensk märkning civila som militära.

Det är inte jag som gör SIG:en utan den bygger vi upp tillsammans, så börja bygg eller damma av modellerna på hyllorna.

Anmälan skickas till andersson.aviation (a) gmail.com
Med vänlig hälsning. Rickard Andersson
Rickard Andersson
Inlägg: 95
Blev medlem: 27 sep 2012, 19:59
Namn: Rickard Andersson

Re: SIG svenskt flyg C4 Open 2016

Inlägg av Rickard Andersson »

I helgen är det Försvarsmaktens huvudflygdag, passa på att inhämta inspiration av svenskt flyg och speciellt transportflygplanen. Ser ni något intressant så kan ni lägga upp några bilder här.
mvh Rickard
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: SIG svenskt flyg C4 Open 2016

Inlägg av Andre B. »

Ursäkta, jag borde ha bättre koll men när är C4 Open 2016?
Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
olindau
Site Admin
Inlägg: 779
Blev medlem: 09 jan 2012, 07:57
Namn: Olle Lindau
Ort: Sollentuna

Re: SIG svenskt flyg C4 Open 2016

Inlägg av olindau »

Alltid sista helgen i oktober dvs 29-30 okt 2016.

/
Olle Lindau
Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: SIG svenskt flyg C4 Open 2016

Inlägg av Andre B. »

Då finns det en chans att komma ner! : )
/ André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Rickard Andersson
Inlägg: 95
Blev medlem: 27 sep 2012, 19:59
Namn: Rickard Andersson

Re: SIG svenskt flyg C4 Open 2016

Inlägg av Rickard Andersson »

Hur går det med byggandet och rengöring av era modeller, det börjar bli hög tid för anmälan nu så jag kan börja planera antalet bord som krävs.
SIGen är uppe i runt 100 bidrag nu, så tveka inte att vara med med era svenska flygmaskiner.

CU@C4
mvh Rickard
Rickard Andersson
Inlägg: 95
Blev medlem: 27 sep 2012, 19:59
Namn: Rickard Andersson

Re: SIG svenskt flyg C4 Open 2016

Inlägg av Rickard Andersson »

Hur går det?
Jag saknar bidrag från många byggare som jag vet har trevliga svenska modeller ;)
Det är inte för sent att anmäla era modeller så att jag kan beräkna utrymmet som SIGen kommer att uppta, upptäcker ni att det finns plats i lådorna så är det bara att ta med modellen och ställa ut den på SIG bordet men tyvärr så får den ingen informationslapp då.
Det är för nuvarande ca 130 bidrag men hoppas att det kommer fler under sista veckan.
CU@C4 /Rickard
Skriv svar