Intressant Facebookgrupp

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
AndersR
Inlägg: 221
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:03

Intressant Facebookgrupp

Inlägg av AndersR »

För er som har Facebook kan jag tipsa om en nystartad grupp.

Den heter "Alla försvarsmaktens fordon från dåtid till nutid" och har de senaste dagarna fyllts på med massor av intressanta fordonsbilder, bl.a. Artilleritraktor m/42, Volvo HBT.

Så här presenterar sig gruppen:

"En grupp för bilder och diskussioner om samtliga fordon som har funnits eller finns inom försvarsmakten. Reglerna för att lägga upp bilder är enkla: markfordon ska ha en svart registreringsskylt med gula siffror,luftburna fordon ska ha någon form av kronmärkning och sjöburna fordon ska ha HMS framför namnet eller örlogsflagga.Bildstöld är inte tillåtet."

Det är en sluten grupp så ni måste begära inträde för att se det som postas.

/Anders
AndreasSamuelsson
Inlägg: 205
Blev medlem: 25 jan 2012, 23:15
Ort: Helsingborg

Re: Intressant Facebookgrupp

Inlägg av AndreasSamuelsson »

Jepp. Det finns några spännande bilder i den gruppen.
Jag vill även passa på att göra lite reklam för en av mina egna grupper. Den heter "Flygvapnets fordon" och avhandlar just de lite udda markfordon som funnits i Flygvapnet. Tuffa brandbilar, Dallas-jeepar och annat roligt finns så klart med. Med snart 900 medlemmar så har det snabbt blivit en ganska stor grupp...

Mvh Andreas
Calle W
Inlägg: 40
Blev medlem: 30 jan 2014, 21:03

Re: Intressant Facebookgrupp

Inlägg av Calle W »

Tack för reklamen Anders. Det finns ett tillägg till informationstexten och den lyder att bilder på modeller av fordon i svenska försvarsmakten är givetvis också välkomna i gruppen. Jag kan säga att Andreas Samuelssons fantastiska grupp inspirerade mig till att skapa gruppen och att jag ansåg att det saknades en grupp som går längre än kalla kriget i båda riktningarna. välkomna
Calle W
Skriv svar