Eduard instrumentpanel

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
cbx
Inlägg: 8
Blev medlem: 13 apr 2016, 07:19
Namn: Magnus Andersson

Eduard instrumentpanel

Inlägg av cbx »

Hej allesammans

Bygger just nu en FW-190, och köpt till Eduard instrumentpanel. Min undran är skall jag bara klistra ditt dem efter jag har lagt på matt lack? Tycker panelerna är rätt lysande i sitt utförande.


Magnus
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Eduard instrumentpanel

Inlägg av magnusf »

Är det en av de färdigmålade så tycker jag det är synd att mattlacka den, montera du den sist efter att allt annat i cockpit är färdigmålat!

Hälsningar

Magnus
cbx
Inlägg: 8
Blev medlem: 13 apr 2016, 07:19
Namn: Magnus Andersson

Re: Eduard instrumentpanel

Inlägg av cbx »

Tackar för svaret, ville höra en annan åsikt första gången jag använder det. Var lite inne på att göra så.
Vill ju helst ha en så bra modell som möjligt. Behöver ju inte lära sig av att göra fel varje gång. Blir ju lite dyrt i längden.
Robert A
Inlägg: 556
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:04
Ort: Nacka

Re: Eduard instrumentpanel

Inlägg av Robert A »

Personligen mattlackerar jag alla eduard färg ets då de har en glansig yta som inte riktigt faller mig i smaken. I ditt fall, spruta lite mattlack på instrumentpanelen.. limma dit den och kör lite krystal clear eller liknande på där instrumenteringens glas sitter.
Skriv svar