Någon som testat Humbrol Acrylfärger?

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Fenix
Inlägg: 890
Blev medlem: 28 jan 2012, 14:58
Namn: Christer Lind
Ort: Linköping

Någon som testat Humbrol Acrylfärger?

Inlägg av Fenix »

Om ja hur är dom jämfört med Tamiyas Acrylfärger och Humbrols Enamel?
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Någon som testat Humbrol Acrylfärger?

Inlägg av Björn B »

Har inte testat dom men det jag läst om dom på olika forum är att dom är mer eller mindre omöjliga att köra i färgsprutan.
Björn Fransson
Inlägg: 3578
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Någon som testat Humbrol Acrylfärger?

Inlägg av Björn Fransson »

Har provat några och håller med, de är inte lätta att köra i sprutan. Kräver rejält med omrörning dessutom. Den svarta funkar fint till att penselmåla detaljer, och det går säkert att få ordning på dem med rätt förtunning. Men så länge Gunze, Vallejo och Tamiya finns att köpa ser åtminstone jag ingen anledning till att brottas med dessa.
Robert A
Inlägg: 556
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:04
Ort: Nacka

Re: Någon som testat Humbrol Acrylfärger?

Inlägg av Robert A »

Som andra redan sagt, skräp gjort billigt i Indien och kvaliten varierar stort + idiotiska burkar lite revells akryl färger. Inte värt att testa i min mening då de inte har något gemensamt med Enemal färgen förutom nyansen. Kör tamiya, vallejo eller liknande hellre..
antesyd
Inlägg: 58
Blev medlem: 19 sep 2012, 16:41
Namn: André Nilsson
Ort: Halmstad

Re: Någon som testat Humbrol Acrylfärger?

Inlägg av antesyd »

Skulle vara kul att testa om de lyckats följa utvecklingen. Har själv slutat med att sprutmåla Humbrols vanliga färger. Har använt ak-interactive och MIGs färger och de är helt underbara. Ingen spädning, inget kladd, bara att köra och sedan tvätta med vatten och sedan lite airbrush cleaner.

//André
“Any intelligent fool can make things bigger and more complex… It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction.” – - Albert Einstein

The latest arrivals:
Skriv svar