Bygghelg på Flygvapenmuseum 24-25/9

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Jan Gaude
Inlägg: 553
Blev medlem: 26 jan 2012, 12:55
Namn: Jan Gaude
Ort: Uppsala

Re: Bygghelg på Flygvapenmuseum 24-25/9

Inlägg av Jan Gaude »

Jag har bokat en 4-bädds stuga från fredag till söndag 23-25/9 till IPMS Östergötlands bygghelg http://ipmsostergotland.se/?page_id=29 på Glyttinge Camping. Som ligger en kort bit från "Malmen" och Flygvapenmuseum.

Det finns fortfarande 2 lediga bäddar om någon behöver sovplats. Det kostar 145:-/dygn för var säng.

Just nu är det jag och Mattias L. som kommer bo där.

Ring 0730 560475 eller maila mig jan.gaude@spray.se om ni är intresserade. Först till kvarn...
Tobbe
Inlägg: 153
Blev medlem: 06 feb 2012, 18:43

Re: Bygghelg på Flygvapenmuseum 24-25/9

Inlägg av Tobbe »

Nu är det inte långt kvar innan det är lördag och bygghelgen drar igång. Ni som funderar på att anmäla er bör göra det så fort som möjligt.

Ses till helgen,
Tobias

www.ipmsostergotland.se
Håkan F
Inlägg: 367
Blev medlem: 26 jan 2012, 07:47
Namn: Håkan Frid
Ort: Mjölby

Re: Bygghelg på Flygvapenmuseum 24-25/9

Inlägg av Håkan F »

Hur många är vi uppe i nu?
Hobby-Importen
Inlägg: 340
Blev medlem: 20 jan 2012, 09:21
Namn: Jens Lindell

Re: Bygghelg på Flygvapenmuseum 24-25/9

Inlägg av Hobby-Importen »

Skulle väldigt gärna komma, fast av hälsoskäl skiter det sig, vilket är surt när det är i grannskapet
i Sveriges trevligaste modellmiljö! :-(

Jens
Daedalus Models
Tobbe
Inlägg: 153
Blev medlem: 06 feb 2012, 18:43

Re: Bygghelg på Flygvapenmuseum 24-25/9

Inlägg av Tobbe »

Tack till alla som kom och förgyllde bygghelgen på Flygvapenmuseet. Hoppas ni hade lika roligt som vi under hela helgen.

Nu tar vi ett enkelt andetag och så kör vi igen 20-21/5 2017, så markera den helgen i almanackan.

/Tobbe
Mattias Linde
Inlägg: 115
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:17
Ort: Uppsala

Re: Bygghelg på Flygvapenmuseum 24-25/9

Inlägg av Mattias Linde »

Tack själv, Tobbe och ni andra i IPMS Östergötland för en trevlig och givande helg som helt klart gav mersmak. Jag kommer definitivt tillbaka.
hanfeh
Inlägg: 601
Blev medlem: 26 jan 2012, 20:08
Namn: Hans Fehrnström
Ort: Enskede
Kontakt:

Re: Bygghelg på Flygvapenmuseum 24-25/9

Inlägg av hanfeh »

Stort tack för en mycket trevlig modellbyggarhelg och bra arrangemang. Vi kommer gärna tillbaka!Bild
/Hasse

Mina webplatser
https://www.diorama.one/
Jan Gaude
Inlägg: 553
Blev medlem: 26 jan 2012, 12:55
Namn: Jan Gaude
Ort: Uppsala

Re: Bygghelg på Flygvapenmuseum 24-25/9

Inlägg av Jan Gaude »

Stort tack Tobbe och hela IPMS Ö-gänget för en otroligt trevligt helg. Tack alla...!
Jag har redan bokat in nästa års bygghelg i kalendern.... :D

Kul och intressant med visningen av "Spionplanet" också. Föreläsningen som Knut gav, gav mersmak! Gärna mer från Knut nästa år... 8-)

Får absolut heller inte glömma tacka all trevlig personal på Flygvapenmuseumet också.
Jag kunde höra hela tiden från det rum vi satt och byggde, hur otroligt vänliga och trevliga personalen var vid receptionen när dom bemötte alla besökare som kom dit!
Vilken fantastisk personal dom har... :D
Bild

Mvh / Janne
Johan C
Inlägg: 116
Blev medlem: 26 jan 2012, 14:22
Namn: Johan Carlbom
Ort: Landvetter

Re: Bygghelg på Flygvapenmuseum 24-25/9

Inlägg av Johan C »

Kul att se bilderna och att det var lyckat i år också!

Men Tobbe, hur tänkte ni egentligen när ni planerade datum för nästa år...? ;-) Dels är det en jämn vecka (barnen lär inte vara sugna på att vara själva hemma en hel helg...) och så är det Göteborgsvarvet på lördagen... Dubbelkrock tyvärr, hade varit kul att komma upp nästa år. Det var väldigt trevligt förra året!

/Johan C
Johan Carlbom
Tobbe
Inlägg: 153
Blev medlem: 06 feb 2012, 18:43

Re: Bygghelg på Flygvapenmuseum 24-25/9

Inlägg av Tobbe »

Johan, vad menar du med "Planera"? Vi körde sten, sax, påse och det blev 20-21/5. Göteborgsvarvet har jag inte med i någon modellrelaterad beräkning, borde kunna gå att ränna runt Göteborg vilken dag som helst på året.

Skämt åsido, trist att du inte kan komma. Hoppas på 2018 istället!

/Tobbe
Skriv svar