Tävling!

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
easy_company
Inlägg: 832
Blev medlem: 23 okt 2013, 21:59
Namn: Henrik Persson
Ort: Stockholm

Tävling!

Inlägg av easy_company »

Jag bjuder upp till tävling och vinnaren erhåller en modell på 500 kronor, temat är kalla kriget och I skalan 1/72. Det kan vara flyg eller pansar vilket du vill, det kostar dig inget men först måste jag kolla här om det finns intresse??? Minst 5 deltagare för att detta ska genomföras fordrar jag.
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
AndersN

Re: Tävling!

Inlägg av AndersN »

Uj vilken slump! Jag fick hem mina första 1/72 på många år idag och en råkar vara från kalla kriget; Matchbox BAC Lightning F.6... Måste man måla? Jag har färgerna i en av 40 flyttkartonger i ladan :roll:
easy_company
Inlägg: 832
Blev medlem: 23 okt 2013, 21:59
Namn: Henrik Persson
Ort: Stockholm

Re: Tävling!

Inlägg av easy_company »

AndersN skrev:Uj vilken slump! Jag fick hem mina första 1/72 på många år idag och en råkar vara från kalla kriget; Matchbox BAC Lightning F.6... Måste man måla? Jag har färgerna i en av 40 flyttkartonger i ladan :roll:
Aj då Anders, ja man måste måla tyvärr.... Men det fixar ju du!
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
AndersN

Re: Tävling!

Inlägg av AndersN »

Ajfan...då bygger jag den offline no painting necessary :)

Men kul idé.
easy_company
Inlägg: 832
Blev medlem: 23 okt 2013, 21:59
Namn: Henrik Persson
Ort: Stockholm

Re: Tävling!

Inlägg av easy_company »

Tror vi lägger ner detta, när det ej verkar finnas intresse.
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
GeekJoan
Inlägg: 192
Blev medlem: 27 dec 2015, 00:05
Namn: Joan
Ort: Solna
Kontakt:

Re: Tävling!

Inlägg av GeekJoan »

Du är för snabb. Tänk på att gubbarna här måste fundera läängee innan ett svar kommer.
easy_company
Inlägg: 832
Blev medlem: 23 okt 2013, 21:59
Namn: Henrik Persson
Ort: Stockholm

Re: Tävling!

Inlägg av easy_company »

Tänkte inte på det...
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Tävling!

Inlägg av Henrik R »

Sarkastiskt det gillar jag..

Ang Tävlingen...För min egen del känns det som om jag gärna vill veta förutsättningarna runt tävlingen, samt vad som gäller för regler.
Att det har ett tema "kalla kriget", visst. Men vad är kriterierna? långsammast ihoplimmning? fulaste hjulen? snyggaste bygge(enligt vilka förordningar) Vad bedöms liksom? Rikstäckande? Var hålls tävlingen? etc..
Sen smalas ju den så kallade tävlingen av rätt bra om man bara ska hålla sig till 1/72. Det är ju rätt många som inte bygger 72:or t.ex.

Just my 5 cent!
easy_company
Inlägg: 832
Blev medlem: 23 okt 2013, 21:59
Namn: Henrik Persson
Ort: Stockholm

Re: Tävling!

Inlägg av easy_company »

Tävlingen börjar den 25/2 och slutar den 25/3, det är jag själv för egna pengar jag ger vinnaren men allt ska vara i 1/72 och till den 1/4 har folket på sig att rösta. Posta första delen av bygget med en tidning som styrker startdatumet.
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Horrocks
Inlägg: 383
Blev medlem: 27 maj 2015, 13:18
Namn: Johannes Linder

Re: Tävling!

Inlägg av Horrocks »

Jag är på om det blir något. Har lite för stor stash av flyg i 1:72 som jag behöver beta av.
Skriv svar