Visa din arbetsbänk

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Visa din arbetsbänk

Inlägg av Björn Fransson »

Henrik R skrev:Den där stolen Björn, får man inte lite träsmak av den ? :-)
Faktum är att jag nästan aldrig sitter på den. Jag har vant mig vid att bygga ståendes. Däremot brukar jag förflytta mig till köksbordet när det är dags för dekaler, då vill man gärna sitta ner.

En sak som inte syns på bilden är sprutboxen som sitter på andra sidan rummet, med en slang som man kan kasta ut genom källarfönstret. Även det arbetet sker ståendes.

Notera för övrigt det oerhört intelligenta valet av golvfärg (skymtar i ena hörnet). Ljust mellangrått är verkligen briljant som bakgrundsfärg när man letar efter tappade smådelar. :)
Henrik Bergman
Inlägg: 216
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:45

Re: Visa din arbetsbänk

Inlägg av Henrik Bergman »

Min arbetsplats :P
Den har dock kompletterats med en lackbox på bänken till höger, bredvid glasmontern.

Bild
Henrik Bergman, Vargön

_______________________________________________________________________________________________________
Det är bara en hobby...det är bara en hobby...det är b......
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Visa din arbetsbänk

Inlägg av Stellan »

Tips till alla är att hänga upp en liten påse för smått byggskräp på bänken. Stort skräp åker i kökstunnan eller i återvinningen. Utan tunna på golvet så blir det lite rymligare för fötter eller utrymme för en hurts.
Stellan Schroeder Englund
easy_company
Inlägg: 832
Blev medlem: 23 okt 2013, 21:59
Namn: Henrik Persson
Ort: Stockholm

Re: Visa din arbetsbänk

Inlägg av easy_company »

Jag har en liten tunna på golvet från Tarangus :lol:
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
easy_company
Inlägg: 832
Blev medlem: 23 okt 2013, 21:59
Namn: Henrik Persson
Ort: Stockholm

Re: Visa din arbetsbänk

Inlägg av easy_company »

Henrik Bergman skrev:Min arbetsplats :P
Den har dock kompletterats med en lackbox på bänken till höger, bredvid glasmontern.

Bild
Det ser ut som en dröm i mina ögon :)
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Daniel_A
Inlägg: 573
Blev medlem: 29 jan 2012, 23:38
Namn: Daniel Andersson
Ort: Linköping (nästan)

Re: Visa din arbetsbänk

Inlägg av Daniel_A »

Jag har sakta men säkert tagit herraväldet över vår gillestuga i källaren. Det är förmodligen ett av de rum på norra halvklotet som har möblerats om flest gånger det senaste årtiondet. Särskilt efter att jag kommit över ett antal jalusihurtsar vid en större ommöblering på jobbet. Så här ser det ut idag.

Ordning
Bild

Kaos
Bild

och myshörnan
Bild

Ibland kommer dom normala människorna i familjen ner och hälsar på. :mrgreen:

/Daniel
Fenix
Inlägg: 892
Blev medlem: 28 jan 2012, 14:58
Namn: Christer Lind
Ort: Linköping

Re: Visa din arbetsbänk

Inlägg av Fenix »

Alla har så rena fina och välplanerade arbetsbänkar. Min arbetsplats är rena kaoset. Kan dock inte visa någon bild på kaoset för jag har inte plats att bygga hemma så jag bygger hos min morfar vilket också gör att jag inte kan bygga lika ofta som jag vill.
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Visa din arbetsbänk

Inlägg av Björn B »

Bild
Det här var min arbetsyta när jag var på landet. Ett ölflak sittande vid matbordet lyssnande på nattradion. Bara att ställa undan när det var dags att gå och sova. Det blev ungefär som på byggmötena. Mest byggande och inte så mycket målande
AndreasSamuelsson
Inlägg: 205
Blev medlem: 25 jan 2012, 23:15
Ort: Helsingborg

Re: Visa din arbetsbänk

Inlägg av AndreasSamuelsson »

Mitt lilla hobbyrum är en minimal klädkammare. Det ser trångt ut men ytan är faktiskt fullt tillräcklig.
Det är först när man försöker bygga lite större flygplansmodeller som det blir problem.
Jag har även en liten hörna ute i förrådet med en kompressor där jag kan måla med någon slags ventilation.
Notera de trivsamma detaljerna som en liten stereo och en kaffemaskin (kapslar).
Kaffemaskinen fungerar också utmärkt vid dekalpåsättning då den ger nästan kokhett vatten på en minut!

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

De här bilderna är inte dagsaktuella och jag har ändrat på en del. Framförallt så har det byggts färdigt en del modeller som numera står i det lilla vitrinskåpet på vänster sida av hobbyrummet.

Andreas
Fredrik_B
Inlägg: 95
Blev medlem: 15 jul 2012, 09:53
Ort: Sollentuna

Re: Visa din arbetsbänk

Inlägg av Fredrik_B »

Så här ser det ut hos mig. Kompressorn för airbrushen hänger fastspänd under bordsskivan. Färger och verktyg ligger i de vita lådorna. Jag delar rummet med fru och dotter så andra hörnet har frun sitt nagelfixarbord i och de 50% av rummet som då är kvar är lekrum. Mycket praktiskt rum för hela familjen. Jag sprayar enbart vattenbaserad färg för allas trevnad.

Bild

Jag gillar Lennarts inspirationsbilder på väggen. Jag har funderat på samma sak men inte vågat lansera idén för övriga inneboenden.

/Fredrik B
Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre. - Nalle Puh
Skriv svar