Svensk byggare

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Jan Gaude
Inlägg: 554
Blev medlem: 26 jan 2012, 12:55
Namn: Jan Gaude
Ort: Uppsala

Re: Svensk byggare

Inlägg av Jan Gaude »

Såg att 3 stycken Caproni ca 313 från Italeri ligger ute på tradera nu: http://www.tradera.com/item/180904/2506 ... -ca-313-14
jocke thylin
Inlägg: 16
Blev medlem: 24 jan 2014, 21:25
Namn: Jocke Thylin
Ort: Visby

Re: Svensk byggare

Inlägg av jocke thylin »

Hej
Tidigare har Italeri givit ut sin Ca313 i Limmited edition , inga nya delar utan ny gjutning av de gamla i 'begränsad' upplaga.
Har själv två lådor från olika sådana utgåvor.

Så det är möjligt att de kommer göra det igen men har ingen aning om när det ev skulle ske.

Jocke
peckers
Inlägg: 15
Blev medlem: 17 feb 2016, 00:24
Namn: Daniel Nilsson
Ort: Norrköping

Re: Svensk byggare

Inlägg av peckers »

Ets är nog det jag kan rek ;) Måste ta tag i min B16 och göra klart! Men då kommer den väl i 1/48 eller nått :)

Bild
Går igenom modellen och ger den nya panellinjer.

Bild
Golvet ser ut att vara för brett men det är jag som ej håller ihop modellen så bra , sedan har det kasat lite bakåt! Det passar perfekt men mycket kvar att göra!

Bild
Lite plast får tas bort vid sporrhjulet.
AndersN

Re: Svensk byggare

Inlägg av AndersN »

peckers skrev:Ets är nog det jag kan rek ;) Måste ta tag i min B16 och göra klart! Men då kommer den väl i 1/48 eller nått :)
Många av oss svenskbyggare verkar ju vara självplågare (vi vet vilka vi är) så jag kan ju nämna att det finns en jättefin byggsats från Combat i 1/32...
peckers
Inlägg: 15
Blev medlem: 17 feb 2016, 00:24
Namn: Daniel Nilsson
Ort: Norrköping

Re: Svensk byggare

Inlägg av peckers »

Har en B18b i vacum 1/72 dock som nästan är klar ;) Någon mer vacum modell tror jag ej att det blir :lol:
AndersN

Re: Svensk byggare

Inlägg av AndersN »

peckers skrev:Har en B18b i vacum 1/72 dock som nästan är klar ;) Någon mer vacum modell tror jag ej att det blir :lol:
Om det är Broplans (inte AA alltså :shock: ) B18 har du ju ett bra utgångsläge. KÖRBA!! Får vi se?
peckers
Inlägg: 15
Blev medlem: 17 feb 2016, 00:24
Namn: Daniel Nilsson
Ort: Norrköping

Re: Svensk byggare

Inlägg av peckers »

Japp Broplans B18B får lägga en egen bygg tråd på den sedan!
Skriv svar