För Citroën vänner

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: För Citroën vänner

Inlägg av Andre B. »

var inne på Heller´s sida för någon vecka sedan och noterade den där. Får säga att jag verkligen gärna skulle bygga den själv. Minns den där citroenen även som brandbil. Åkte lite lastbil för en tjugo år sedan och vi hamnade på en kemifabik utanför Sedan där de hade en lite industribrandkår. Och brandbilarna var just två sådana där. Den ena hade delar av skåpet borttaget och sedan hade man byggt på den som stegbil. Uniformer och hjälmar var som tagna från 40-talet. Och jag kan säga att det var lite puts på sakerna. De verkade ha väldigt roligt de där brandmännen... *s*

Franska bilar är trevliga liksom Heller´s modeller. Det är synd att de inte är lika vanliga som förr. Skulle gärna bygga Scanian och deras trailer igen. Och deras Renault 4:a står högt upp på önskelistan!

//André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: För Citroën vänner

Inlägg av Stefan S »

När man letar bilder ser man ju hur många olika varianter man kan bygga den här byggsatsen i :) Bl a så har jag lärt mej att en del av de speciella varianterna som t ex hästtransporter är byggda på pick up versionen som hade en förstärkt konstruktion.

Här<är en ide till ett diorama

Bild

Stefan
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: För Citroën vänner

Inlägg av Andre B. »

Herregud...
Vågade man verkligen köra omkring i det där? Kan man lita på att någon gauloises rökande fransman verkligen fick alla skruvar, brickor och muttrar på plats? Nu förstår jag de där filmerna bättre där man ser Citroen bilar falla sönder i småbitar under körning eller omedelbart efteråt...
/André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Skriv svar