Airborne 76 Folland Gnat 1/1

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
PeterSandh
Inlägg: 79
Blev medlem: 19 feb 2012, 20:12

Re: Airborne 76 Folland Gnat 1/1

Inlägg av PeterSandh »

Oavsett vad man tycker om Gnat´s så verkar Martin ha ett fantastiskt bildarkiv som vi ibland får glimtar ur här på forumet, jag hoppas det kommer mer i framtiden! / Peter
MartinN
Inlägg: 649
Blev medlem: 14 mar 2012, 23:21
Namn: Martin Nordström
Ort: Säve

Re: Airborne 76 Folland Gnat 1/1

Inlägg av MartinN »

Tack för era vänliga ord. Kan jag få igång bygglusten hos några av er är jag mer än nöjd. Det är naturligtvis roligt att få uppskattning och jag delar gärna med mig av det jag har haft glädjen att få uppleva och lyckats fånga på bild. Det lär dyka upp fler bilder då och då framöver även om mitt bildarkiv inte är särskilt märkvärdigt.

Jag funderar på om jag kan ha blandat ihop det där med Patrouille de France och Airborne 76? Kanske var det 1971 som jag såg dessa konstiga blå flygplan och inte 1976? Inte omöjligt.

/M
Spad16
Inlägg: 325
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:46
Namn: Neil Crawford
Ort: Kungälv

Re: Airborne 76 Folland Gnat 1/1

Inlägg av Spad16 »

Tack Martin & Peter för fina minnen, jag tror att jag var där. Helt säkert '78, då med Claes Törnfelt. Gnat är en liten pärla:-)
/Neil
Skriv svar