CV90

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Pyret
Inlägg: 276
Blev medlem: 26 jan 2012, 00:16
Ort: Alingsås

CV90

Inlägg av Pyret »

Hej, jag kollar runt lite på CV-90-utbudet och Hobby Boss och Acedemy är ju de som gör en strf90 i dagsläget men jag kan inte hitta att de gör ngn A-modell? Bara B och C. Det är förvisso inte mycket synligt som skiljer så jag får såklart scratchbygga. Dock var jag nyfiken så jag inte har missat ngt.

Mvh
Christian
Erik_G
Inlägg: 1028
Blev medlem: 26 jan 2012, 22:26
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Re: CV90

Inlägg av Erik_G »

Nope, ingen Adam, men som sagt, det kan ju inte vara så svårt att fixa. Eller ja, svårare än vad jag först trodde när jag byggde en Lvkv av Academys nittia. Fick inte riktigt geometrin att funka så jag tror jag fick flytta kanonens pivotpunkt. När det gäller Academys och Hobbyboss nittior är det svårt att utse en klar vinnare. Academys chassi har finare detaljer och dessutom så är pendelarmarna helt korrekt förskjutna vänster kontra höger sida. Hobbyboss pendelarmar är grövre och sitter mitt för varandra, vilket är fel. MEN å andra sidan är Academys torn för litet, och HB´s torn matchar chassit bättre. Så egentligen skulle det optimala vara att crosskitta dem.
Pyret
Inlägg: 276
Blev medlem: 26 jan 2012, 00:16
Ort: Alingsås

Re: CV90

Inlägg av Pyret »

Tack Erik för snabbt svar! Det lutar väl åt en Academy som ska göras om till en Adam-vagn.
Skriv svar