Vem vill bygga en Wiehe i resin 1/48?

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
jonaszett
Inlägg: 538
Blev medlem: 08 maj 2012, 22:49

Vem vill bygga en Wiehe i resin 1/48?

Inlägg av jonaszett »

http://www.ebay.com/itm/271949056697#ht_5101wt_1362
Lite sugen blir jag, min MPM i vacuumformad styren ser inge rolig ut...
Z
AndreasSamuelsson
Inlägg: 205
Blev medlem: 25 jan 2012, 23:15
Ort: Helsingborg

Re: Vem vill bygga en Wiehe i resin 1/48?

Inlägg av AndreasSamuelsson »

Jag tycker inte att den där ser särskilt bra ut. Den ser lite tokig ut i formerna. Huven ser framförallt lite skum ut.
Jag har också den vacuumtorkade från MPM och den är inte så hemsk som den ser ut i lådan.
Vacuummodeller är ju en utmaning i sig men passformen på min var väldigt bra när man väl fått loss alla delar från arken. Jag blev i varje fall imponerad.
Det som inte var så imponerande var de injektionsgjutna delarna. De var inte så vackra men de funkar.
Jag köpte min MPM secondhand för en billig peng vilket påverkar mitt omdöme en aning.
Den är inte färdigbyggd då jag inte kunde bestämma mig för vilken version jag ville ha. Man kunde ju bygga både en svensk med glasnos och en tysk med rund, täckt nos.
Det nödlandade en tysk sådan i Sverige. Den blev "nedtvingad" av en (synnerligen obeväpnad) Sk 14!
Sånt inspirerar åtminstone mig... :-)

Andreas
Skriv svar