Mustang P51

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Kent E
Inlägg: 1
Blev medlem: 04 apr 2012, 19:51

Mustang P51

Inlägg av Kent E »

Hej Jag har två frågor , Future floor polish vad heter det i svenska butiker om det finns att få tag på? Nästa fråga hjulhusen i P 51D Mustang Zinkromat Gul ,Grön eller metall rent. Tacksam för svar-
Kent
kai
Inlägg: 946
Blev medlem: 29 jan 2012, 21:26
Namn: Kai-Mikael Jää-Aro

Re: Mustang P51

Inlägg av kai »

Future heter ”Johnson Klar” i Sverige. Jag har sett uppgifter om att sammanställningen på den ändrats med tiden, så att den numera krackelerar efter några år, jag har en deciliter kvar av den ”gamla” blandningen och den verkar helt OK.

Vad gäller Mustangernas hjulhus tror jag svaret är ”ja”. Jag tycker mig ha sett samtliga varianter på olika individer (kanske inte metallblankt, men samma nyans som vingundersidan i alla fall). Det är som vanligt att man får gå efter foton på den individ man vill bygga.
Daniel_A
Inlägg: 573
Blev medlem: 29 jan 2012, 23:38
Namn: Daniel Andersson
Ort: Linköping (nästan)

Re: Mustang P51

Inlägg av Daniel_A »

kai skrev:Future heter ”Johnson Klar” i Sverige. Jag har sett uppgifter om att sammanställningen på den ändrats med tiden, så att den numera krackelerar efter några år, jag har en deciliter kvar av den ”gamla” blandningen och den verkar helt OK.
Oj, det där kan ju skrämma slag på vilken byggare som helst :-) Då kan jag passa på att fråga om den jag använder är 1: rätt sorts johnson klar? 2: den gamla blandningen?

Bild

/Daniel
Henrik Larsson
Inlägg: 57
Blev medlem: 26 jan 2012, 15:37
Ort: Sollentuna

Re: Mustang P51

Inlägg av Henrik Larsson »

Jag använder denna (nedre vita för plastgolv) som vad jag läst hittills enligt vissa ska vara samma som gamla Johnson Klear.
Vet ej hur den blir med tiden dock!
Man bör skaka flaskan rejält för att undvika en gulaktig ojämn yta och även röra runt när man väl hällt upp så man ser att den är ok.

Bild
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Mustang P51

Inlägg av Stellan »

Stånk, "röras om ordentligt", har hört att det just är det man inte ska göra... Är ingen storanvändare av Jånssons men det händer väl ibland att man använt det.
Stellan Schroeder Englund
Skriv svar