Värm upp i Helsingfors!

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
kai
Inlägg: 949
Blev medlem: 29 jan 2012, 21:26
Namn: Kai-Mikael Jää-Aro

Värm upp i Helsingfors!

Inlägg av kai »

Som tidigare annonserats, så går i år ModelExpo i Helsingfors helgen innan 08-Open i Stockholm, dvs 10–12 april. Det kan ju vara kämpigt att hinna med att åka bort när man febrilt målar de sista panelerna på sina MiG-17, men å andra sidan är det också ett tillfälle att provköra sina utställningsmodeller. Och så är det ju alltid kul att åka till Helsingfors. Vem vet, i år kanske vi äntligen lyckas hinna med utflykten till Sveaborg för att titta på Vesikko

Vi åker med färjan 17:00 fredagen 10 april, återkommer till Stockholm måndag 13 april, kl 09:30. IPMS Stockholm sponsrar resan med 1000 SEK/person, vilket innebär en kostnad på ca 1000 SEK/person för resa, mat på båten och en natt på hotell i Helsingfors. På detta tillkommer mat i land och eventuella souvenirinköp. Tävlande går gratis in på mässan.

Intresserade kontaktar mig senast 14 mars.
Stellan
Inlägg: 5636
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Värm upp i Helsingfors!

Inlägg av Stellan »

Målar klart min MiG-17 på byggmötet på båten.
Stellan Schroeder Englund
BjarneS

Re: Värm upp i Helsingfors!

Inlägg av BjarneS »

Passar på att kapa den här tråden för att meddela att jag varken kommer kunna deltaga på festen, Arsenalen, Helsingforsresan eller 08 Open (utom möjligen ett kort besök på söndagen) då jag har åkt på en släng av lungcancer och ska upp på slaktarbänken om två veckor.

Ha det så trevligt på alla evenemang. Jag kommer att åka till träffen i Mariestad i helgen och hoppas att få träffa er där.
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Värm upp i Helsingfors!

Inlägg av Janne Nilsson »

Trist att höra. Hoppas på det bästa för dig.

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Stellan
Inlägg: 5636
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Värm upp i Helsingfors!

Inlägg av Stellan »

Bjarne, allt gott och hoppas du blir frisk. Du kanske har några råd att ge kirurgen hur man trakterar en skalpell?
Stellan Schroeder Englund
BjarneS

Re: Värm upp i Helsingfors!

Inlägg av BjarneS »

Kanske ska ta med mina egna, som är vana vid mina baciller? :)
J-O
Inlägg: 32
Blev medlem: 04 mar 2012, 16:48

Re: Värm upp i Helsingfors!

Inlägg av J-O »

Tråkigt Bjarne, men välkommen i klubben. Jag hoppas det är inte är jag som smittat Dig! God bättring!!! Förresten får man bara huvudvärk av båtresor till Helsingfors... /J-O
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Värm upp i Helsingfors!

Inlägg av Robin Nilsson »

Lycka till Bjarne, vi tänker på dig och håller tummarna !!

Huvudvärken: Jag har hört att det ska bero på räkorna de serverar på båten ..... f-n tro't .... men det kanske stämmer, folk brukar få ont
under håret av kräftor så det verkar ju vara nåt lurt med skaldjuren,
kanske miljögifter i vattnet eller så ....
/ Robin
Stellan
Inlägg: 5636
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Värm upp i Helsingfors!

Inlägg av Stellan »

Kan vara när det är korsdrag i alkohålet som det värker.
Stellan Schroeder Englund
kai
Inlägg: 949
Blev medlem: 29 jan 2012, 21:26
Namn: Kai-Mikael Jää-Aro

Re: Värm upp i Helsingfors!

Inlägg av kai »

Snar bättring, Bjarne, så får du åka med nästa år istället!
Skriv svar