Gubbar i 1/32 till WW1-flyg

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Björn H
Inlägg: 214
Blev medlem: 06 feb 2012, 23:24

Gubbar i 1/32 till WW1-flyg

Inlägg av Björn H »

Jag letar efter figurer i 1/32 som skall posera utanför mina WNW-modeller, närmast för att betraktaren skall få en känsla av modellens storlek och proportioner. Jag har hittat Kellerkind och Model Cellar. Men det är allt. Kan någon tipsa om andra tillverkare, och framför allt, var köper man dessa gubbar?

mvh
/Björn H
Öken-Erik
Inlägg: 1343
Blev medlem: 26 jan 2012, 11:42

Re: Gubbar i 1/32 till WW1-flyg

Inlägg av Öken-Erik »

Om vi börjar med budgetvarianten i polysteren så funderar jag lite på om du inte skulle kunna konvertera några av Miniarts figgar . Dom är iofs i 1/35 men ganska stora killar sas. Dom har flera satser som lämpar sej väl att konvertera till mekaniker. Här finns en hel del figurer i overaller, kappor o pälsar. Sedan har vi ju Master Box piloter i 1/32, dom har tre set, samtliga från W II dock men kanske där finns ngt att hämta. Om vi går över till dyrare alternativ så är ju Tommys War brillianta naturligtvis. :-)

Öken-Erik

CU@C4
Plasticbattle
Inlägg: 712
Blev medlem: 26 jan 2012, 16:50
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Gubbar i 1/32 till WW1-flyg

Inlägg av Plasticbattle »

Try the Fusilier - Steve Warrilow. Some great WW1 figures of all types. Has various scales but theres definitely 1/32 pilots as well ... both standing and seated. Check out his Facebook page

https://www.facebook.com/groups/1615339 ... 2/?fref=ts You may need to scroll down a bit to get what you are looking for.

Contact Steve there as well. I met him at the Euros a few years ago ... really nice guy.
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
Björn H
Inlägg: 214
Blev medlem: 06 feb 2012, 23:24

Re: Gubbar i 1/32 till WW1-flyg

Inlägg av Björn H »

Plasticbattle skrev:Try the Fusilier - Steve Warrilow. Some great WW1 figures of all types. Has various scales but theres definitely 1/32 pilots as well ... both standing and seated. Check out his Facebook page

https://www.facebook.com/groups/1615339 ... 2/?fref=ts You may need to scroll down a bit to get what you are looking for.

Contact Steve there as well. I met him at the Euros a few years ago ... really nice guy.
Thanks for the hint, but a german aviator cost 40GBP excl. VAT and shipping. That hurts!

mvh
/Björn H
Björn H
Inlägg: 214
Blev medlem: 06 feb 2012, 23:24

Re: Gubbar i 1/32 till WW1-flyg

Inlägg av Björn H »

Öken-Erik skrev:Om vi börjar med budgetvarianten i polysteren så funderar jag lite på om du inte skulle kunna konvertera några av Miniarts figgar . Dom är iofs i 1/35 men ganska stora killar sas. Dom har flera satser som lämpar sej väl att konvertera till mekaniker. Här finns en hel del figurer i overaller, kappor o pälsar. Sedan har vi ju Master Box piloter i 1/32, dom har tre set, samtliga från W II dock men kanske där finns ngt att hämta. Om vi går över till dyrare alternativ så är ju Tommys War brillianta naturligtvis. :-)

Öken-Erik

CU@C4
Jag har ett av Master Box set med tyska piloter, men det är långt över min kapacitet att kunna modda dem så att de ser ut som tyska WW1-figurer.

Får söka vidare.

mvh
/Björn H
jonaszett
Inlägg: 538
Blev medlem: 08 maj 2012, 22:49

Definitivt inte världens bästa och lite större gubbar…

Inlägg av jonaszett »

I de gamla satserna från Revell i skala 1/28 har jag för mig att det är med mekaniker.
I min SPAD XIII är det med en gubbe som försöker dra runt propellern och en med odefinierad sysselsättning.
Jag har för mig att det är en eller flera ”icke piloter” med i Fokker Dr I satsen också
men skalan är som sagt 1/28
http://i.ebayimg.com/00/s/NTAwWDUwMA==/ ... ~60_12.JPG
Z
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Gubbar i 1/32 till WW1-flyg

Inlägg av Janne Nilsson »

First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Skriv svar