Modeller som säljs med lim, färg och penslar...

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Modeller som säljs med lim, färg och penslar...

Inlägg av Andre B. »

Det var nästan samma sak i större delen av Halland. Men med lite "lobbande" fick jag en av leksaksbutikerna att ta in lite Airfix modeller, Humbrolfärger och lim. Och det verkar faktiskt som det säljer en del. Det fanns bland annat tre stycken Red Arrows Hawkar vid ett tilfälle. Tänkte att det kunde vara ett trevligt och enkelt helgbygge. När jag kom in några dagar senare var alla sålda inkulsive två presentförpackninar med färg och lim. Red Arrows säljer tydligen!
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
F Porsche
Inlägg: 321
Blev medlem: 07 apr 2014, 10:30

Utbudet på Gotland är dystert

Inlägg av F Porsche »

Gotland är ett krisområde.
Jag har i desperation klistrat ihop några present-Airfix i brist på annat men utan ambition.
Bara Airfix nya 1/72 modeller vore ett lyft.

Utropa Gitland som styrentekniskt krisområde !
Per.V
Inlägg: 300
Blev medlem: 26 jan 2012, 09:54
Namn: Per Wildarve
Ort: Gothem Gotland

Re: Modeller som säljs med lim, färg och penslar...

Inlägg av Per.V »

Jo, läget är katastrofalt, har kontaktat alla berörda myndigheter men inte vunnit något gehör!
Som tur är kommer man till Stockholm ibland och kan tillfredsställa sina behov :)
Per Vildarve. Gotland
Fenix
Inlägg: 892
Blev medlem: 28 jan 2012, 14:58
Namn: Christer Lind
Ort: Linköping

Re: Modeller som säljs med lim, färg och penslar...

Inlägg av Fenix »

Det är precis likadant i Linköping bara Lekia (Gamla Sagoland) vågar ha kvar modellutbudet. Jag frågade t.o.m. en som jobbade på Sagoland vad som kommer hända med modellhörnan nu när de bytt namn hon sa att jag kunde vara lugn de skulle behålla sitt eget sortiment och priser det enda de skulle ha gemensamt var katalog och firma namn. Alla andra Lekia och leksaksaffärer har tagit bort modellutbudet. Vi har ju Powertoys men de har mest radiostyrt.
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
SwedBear
Inlägg: 62
Blev medlem: 24 okt 2014, 14:53
Namn: Björn Endre
Ort: Stockholm

Re: Modeller som säljs med lim, färg och penslar...

Inlägg av SwedBear »

Ja, det är tunnt med modell-saker på Gotland ... jag ska ta med mig en bunt med grejer till vårt hus där över nyår att ha varje gång vi är där.

Fast ska jag vara ärlig känns det som det överlag är tunnt med modellsaker oavsett var man är. Jag har Wentzels nära där jag jobbar så lite kan man kolla där men annars känns det som det mesta har flyttat till nätet. Lite trist då jag gillar att gå och titta och fundera. Minns när jag byggde i min ungdom på 80-talet då varje liten leksaksaffär hade modeller.
Skriv svar