Om att köpa en plastmodell

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Om att köpa en plastmodell

Inlägg av Robin Nilsson »

Jag blev intresserad av en konverteringsats från Leadwarrior för en prototyp till en lv-vagn på baserad på Pz II.
Originalet blev nog aldrig mer än en mock-up av trä men den var intressant i alla fall. Kruxet var att det behövdes en Pz II L (Alan->Alanger->ICM) som inte produceras längre. Sökning med Google gav inga napp förutom ebay i USA och nån handlare i Canada.
Eftersom 08-Open var nära så tänkte jag att någon kanske skulle rensa i förrådet och hade en till salu men det var tji.
Ett försök på Köp&Sälj-forumet gav inte heller napp så då satte jag mig och började gå igenom alla internethandlare som jag av någon anledning någon gång sparat en länk till och när jag tittat runt i 10-15 nätbutiker i fem länder så hittade jag det jag sökte i Österrike. Dessutom kunde jag radera 2 bokmärken eftersom handlaren verkade ha lagt ner verksamheten eller flyttat till annan web-adress.

Bild

http://www.leadwarrior.com/Lw35022h.htm


Sen behövs det en FlaK 43 också ....
tjo / Robin
MiniStuff
Inlägg: 705
Blev medlem: 09 mar 2012, 13:18
Ort: Arvika, Värmland

Re: Om att köpa en plastmodell

Inlägg av MiniStuff »

Halloj där!

Jag skall kolla förrådet... kan ha en kvar.

Markus
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Om att köpa en plastmodell

Inlägg av Robin Nilsson »

Jag har fått tag i två från Österrike som jag redan beställt.
Tack i alla fall.
mvh / Robin
MiniStuff
Inlägg: 705
Blev medlem: 09 mar 2012, 13:18
Ort: Arvika, Värmland

Re: Om att köpa en plastmodell

Inlägg av MiniStuff »

Oki. Gött att du fann några.

Annars så finns det en nyare från Tasca också.

Markus
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Om att köpa en plastmodell

Inlägg av Robin Nilsson »

Om jag förstått Leadwarriors ritning rätt så är det bara bandaggregatet (hjul & band) samt kanske några smådelar som behövs så det känns lite onödigt att skrota en fin modell från Tasca ;-)
tjo /
Skriv svar