Jas 39 C fråga

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Lennart

Jas 39 C fråga

Inlägg av Lennart »

Checkmasters frontpanel till 39 C är väl inte längre aktuell eller? Alla 39 c har väl det stora skärmarna numera? Någon som vet säkert. Lennart
Erik_G
Inlägg: 1028
Blev medlem: 26 jan 2012, 22:26
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Re: Jas 39 C fråga

Inlägg av Erik_G »

Alla 39C har de stora skärmarna, och har så vitt jag vet alltid haft. A/B hade de mindre, monokroma skärmarna. Det förekom, i SAABs reklammaterial ett tag bilder på en cockpit med små skärmar med färggrafik. Tror dock inte de blev monterade i någon seriemaskin.

/E
Lennart

Re: Jas 39 C fråga

Inlägg av Lennart »

Tack för svaret Erik /Lennart
Lennart

Re: Jas 39 C fråga

Inlägg av Lennart »

Tack för bilder Emil. Det underlättar.Checkmasters panel har lite fel form,men nu vet jag hur det skall se ut i alla fall.Har ju kollat bilderna i mitt 4+ häftet,där du själv fotat.Men när man jämför med etset så stämmer det inte riktigt.Det finns för övrigt lite andra resindelar som inte är överenstämmande med det fina bilderna i boken.Får väl tillverka själv av pc. Lennart
Skriv svar