Nåt för våra svenskbyggare från Revell

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
olindau
Site Admin
Inlägg: 779
Blev medlem: 09 jan 2012, 07:57
Namn: Olle Lindau
Ort: Sollentuna

Nåt för våra svenskbyggare från Revell

Inlägg av olindau »

Första provskottet från Revell på ny JAS 39C i 1/72.

Länk:http://www.plastik-modellbau.org/blog/d ... -172/2014/
Olle Lindau
Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
jfall
Inlägg: 677
Blev medlem: 07 feb 2012, 00:00
Namn: Jakob Fall
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Nåt för våra svenskbyggare från Revell

Inlägg av jfall »

Ser ju riktigt lovande ut, kul att det blev av och att det faktiskt blir en ny modell. Tack för länken!
Jakob Fall
AP
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Nåt för våra svenskbyggare från Revell

Inlägg av Björn Fransson »

Och separata roder! Tack för det! Skarven mitt på kroppen antyder dessutom att man kanske vågar drömma om en 39D!
Per K
Inlägg: 174
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:58

Re: Nåt för våra svenskbyggare från Revell

Inlägg av Per K »

Kan inte nån som är bättre på tyska än jag skriva och be om Meteorer också? :)
Knajd
Inlägg: 427
Blev medlem: 17 okt 2012, 19:19

Re: Nåt för våra svenskbyggare från Revell

Inlägg av Knajd »

Per K skrev:Kan inte nån som är bättre på tyska än jag skriva och be om Meteorer också? :)
Precis... den här dumma svensken såg IRIS-T:erna och började leta efter Meteorer... nu är jag bitter, besviken och hipsterkränkt... :(
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Nåt för våra svenskbyggare från Revell

Inlägg av Björn Fransson »

Om jag skulle överge det positiva första intrycket en stund blir jag lite fundersam när jag ser alla dessa skarvar och framför allt ojämnheter i dessa. Framför allt verkar inte luftbromsarna passa något vidare, men även på undersidan ser det lite svajigt ut på några ställen. Förhoppningsvis är det byggaren det är fel på, och jag vill inte resa varningsflaggan ännu. Fast det kanske är bäst att ha den redo.
Erik_G
Inlägg: 1028
Blev medlem: 26 jan 2012, 22:26
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Re: Nåt för våra svenskbyggare från Revell

Inlägg av Erik_G »

Trevligt dock att man får med dubbla tankar, hela två Rb 15 och saxlänkar på huvudställen. Så redan där en förbättring gentemot Kittyhawk..
Synd bara att det är fel skala.
Man kan dock inte få allt, som förut nämnda Meteorrobotar, LDP, motmedelsfällare.. Men något ska väl Maestro ha att göra också.

/E
Knajd
Inlägg: 427
Blev medlem: 17 okt 2012, 19:19

Re: Nåt för våra svenskbyggare från Revell

Inlägg av Knajd »

Björn Fransson skrev:Om jag skulle överge det positiva första intrycket en stund blir jag lite fundersam när jag ser alla dessa skarvar och framför allt ojämnheter i dessa. Framför allt verkar inte luftbromsarna passa något vidare, men även på undersidan ser det lite svajigt ut på några ställen. Förhoppningsvis är det byggaren det är fel på, och jag vill inte resa varningsflaggan ännu. Fast det kanske är bäst att ha den redo.
Det kan inte vara så att luftbromsarna satts fast tillfälligt med häftmassa? De verkar ligga lite ovanpå - annars får jag lov att anse passformen som urusel.
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Nåt för våra svenskbyggare från Revell

Inlägg av Andre B. »

Mmm...
De där skarvarna på ryggen mellan vingarna verkar inte enkla att få till bra...
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Fenix
Inlägg: 892
Blev medlem: 28 jan 2012, 14:58
Namn: Christer Lind
Ort: Linköping

Re: Nåt för våra svenskbyggare från Revell

Inlägg av Fenix »

Tycker den ser lovande ut men jag tar också och väntar till jag byggt en innan jag gnäller/lovprisar den. Det verkar ju faktiskt vara en C Gripen, var lite orolig där ett tag att det skulle bli en A med C dekaler för det har ju hänt förr. Revell verkar ha skärpt sig med sina Sidewinder de ser ju nästan bra ut. Revell's Tidigare Sidewinders var ju en katastrof i alla fall i mina ögon.
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
Skriv svar