Män som älskar modeller.

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Snussugen
Inlägg: 804
Blev medlem: 30 mar 2013, 01:14

Re: Män som älskar modeller.

Inlägg av Snussugen »

Lite taskigt ju... t.o.m min mor byggde jänkebilsmodeller på 70-talet. Folk som inte är så insatta i det hela kan ju tro att det är enbart hankön som pysslar med denna balla hobby.

Nej, det blir till att göra en ny dokumentär: MänNISKOR som älskar modeller. :D Gör om, gör rätt!
Live & let dry.
teeoo
Inlägg: 47
Blev medlem: 26 jan 2012, 01:20

Re: Män som älskar modeller.

Inlägg av teeoo »

Riktigt bra program som gav bra reklam för hobbyn - stort tack till svt som visade detta (på helt OK sändningstid dessutom...)
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: Män som älskar modeller.

Inlägg av Stefan S »

Mycket bra program helt enkelt.

Stefan
BrianKuehn
Inlägg: 167
Blev medlem: 26 jan 2012, 14:53
Namn: Brian Kuehn
Ort: Handen, Stockholm

Re: Män som älskar modeller.

Inlägg av BrianKuehn »

Kan bara hålla med, mycket bra program!
Brian Kuehn
Vanlig, dödlig, störandetyp
There is nothing like the smell of Tamiya in the morning...
Knajd
Inlägg: 427
Blev medlem: 17 okt 2012, 19:19

Re: Män som älskar modeller.

Inlägg av Knajd »

Snussugen skrev:Lite taskigt ju... t.o.m min mor byggde jänkebilsmodeller på 70-talet. Folk som inte är så insatta i det hela kan ju tro att det är enbart hankön som pysslar med denna balla hobby.

Nej, det blir till att göra en ny dokumentär: MänNISKOR som älskar modeller. :D Gör om, gör rätt!
Nej! Någon kan bli kränkt! "Transpersoner, asexuella och queerteoretiker som älskar modeller" får det bli.
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Män som älskar modeller.

Inlägg av Janne Nilsson »

Var det inte någon för ett tag sen som identifierade sig som katt!?

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Snussugen
Inlägg: 804
Blev medlem: 30 mar 2013, 01:14

Re: Män som älskar modeller.

Inlägg av Snussugen »

Janne Nilsson skrev:Var det inte någon för ett tag sen som identifierade sig som katt!?

Janne Nilsson
Jag skrattade mer än nödvändigt åt det där... :shock:
Live & let dry.
F Porsche
Inlägg: 321
Blev medlem: 07 apr 2014, 10:30

Re: Män som älskar modeller.

Inlägg av F Porsche »

Grymt att ha med Aleksander Wolodarski !
Grym personlighet som förstår modellens språk.
AW har slagits med alla till buds stående vapen för att Stadsbyggnadskontoret ska få ha kvar modellverkstaden.
Göran Fors är också tung, hans 10.000 h på jagaren Halland är väl det yttersta modellbygget i Sverige.
linusorn
Inlägg: 60
Blev medlem: 26 jan 2012, 14:19
Ort: Brottby

Re: Män som älskar modeller.

Inlägg av linusorn »

Riktigt bra jobbat av våra IPMS-representanter! Starkt jobbat, kul att se några Uppsala profiler också. Undrar dock lite varför Jan Myrdal fick sitta och svamla så mycket? Kul med inslaget från Eskader dock.
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Män som älskar modeller.

Inlägg av Janne Nilsson »

Mest förvånande tycker jag att det verkar som om väldigt många har sett programmet. Många i min icke initierade bekantskapskrets har kommenterat och frågat trots att jag bara skymtar förbi.

Undrar om inte många har kännt igen Tankman(Mats) också?

Till och med min sambos vänner. Och mest förvånande var att 3 av mina 4 systerdöttrar mellan 20-29 år hade sett det.

Har funderingar på om man skulle kontakta filmaren och att man kunde få en kopia som man fick lova att visa på uställningar och evenemant? Vad tror ni om det?

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Skriv svar