Tarangus 1/48 SAAB Safir på G

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Johan Elvin
Inlägg: 989
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43
Namn: Johan Elvin
Ort: Linköping

Tarangus 1/48 SAAB Safir på G

Inlägg av Johan Elvin »

Tro att jag hickade till när jag såg Rebell Hobbys annons i nya numret av SAMI med en stor bild på en Saab 91 Safir med Tarangus logga på i skala 1/48.
Nån som vet nåt mer om detta?

/Johan
Senast redigerad av Johan Elvin den 05 jun 2014, 14:14, redigerad totalt 2 gång.
It's nice to be important, but it's more important to be nice...

I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
Stefan Sjöberg
Inlägg: 108
Blev medlem: 13 sep 2012, 14:07
Namn: Stefan Sjöberg

Re: Tarangus 1/48 SAAB Safir?

Inlägg av Stefan Sjöberg »

Jag vet inte mer än detta:

http://www.aviationmegastore.com/saab-9 ... art=121632

Sant eller ej? Återstår att se.
teeoo
Inlägg: 47
Blev medlem: 26 jan 2012, 01:20

Re: Tarangus 1/48 SAAB Safir?

Inlägg av teeoo »

Gå in på Tarangus hemsida så ser du att det är helt sant - (hoppas nu också på en i 1:72 också !)
Robert A
Inlägg: 556
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:04
Ort: Nacka

Re: Tarangus 1/48 SAAB Safir?

Inlägg av Robert A »

Jäkligt kul med en i 1:48.. hoppas bara den får en ordentlig inredning och att dörrarna kan monteras öppnade.
Fenix
Inlägg: 892
Blev medlem: 28 jan 2012, 14:58
Namn: Christer Lind
Ort: Linköping

Re: Tarangus 1/48 SAAB Safir?

Inlägg av Fenix »

Jag får hålla tummarna att det kommer en i 1/72 också Hellers är väl ok men är gammal och svår att få tag i.
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
Stefan Sjöberg
Inlägg: 108
Blev medlem: 13 sep 2012, 14:07
Namn: Stefan Sjöberg

Re: Tarangus 1/48 SAAB Safir?

Inlägg av Stefan Sjöberg »

@Fenix - Är Hellers Safir verkligen svår att få tag på? Såg den senast idag på Ängelholms Flygmuseum. Undrar om inte Hobby Center i Hbg också har den hemma?
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Tarangus 1/48 SAAB Safir?

Inlägg av Andre B. »

Stefan Sjöberg skrev:@Fenix - Är Hellers Safir verkligen svår att få tag på? Såg den senast idag på Ängelholms Flygmuseum. Undrar om inte Hobby Center i Hbg också har den hemma?
Har de ett stort utbud av modeller på Ängelholms Flygmuseum? Minns hur stort utbudet av modeller, även udda sådana med svensk anknytning var på Flygvapenmuseet i Linköping för nog tjugo år sedan. Men så måste de ha bytt "management" eller något för plötsligt så fanns det bar tredjedelen så många modeller kvar. Och de flesta var sådana man ser överallt...

Kunde vara roligt att få veta vad som finns iÄngelholm och priserna.

Vänligast / Andre
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Mats Averkvist
Inlägg: 992
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:24
Ort: Strömsnäsbruk
Kontakt:

Re: Tarangus 1/48 SAAB Safir?

Inlägg av Mats Averkvist »

Jag såg den på Flygvapenmuseum för knappt en månad sedan och hos Svedinos i helgen...
Björn Fransson
Inlägg: 3582
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Tarangus 1/48 SAAB Safir?

Inlägg av Björn Fransson »

Heller-Safiren är inte särskilt svår att få tag på. Den finns inne hos både Rebell och Alfa Hobby och jag har sett den lite varstans i de få hobbyaffärer som fortfarande finns kvar.
Skriv svar