Kompressor

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Öken-Erik
Inlägg: 1343
Blev medlem: 26 jan 2012, 11:42

Kompressor

Inlägg av Öken-Erik »

Ok, jag vet att vi har gått igenom det här MÅNGA ggr men jag frågar iaf oom någon orkar svara. :-)

Min kompressor har gått i pension och jag behöver en ny.
Jag behöver den asap liksom och har följande krav:

Tyst
Tank
Inte tokdyr.

Förslag mottages, behöver den som sagt ganska fort, senast nästa vecka...

Öken-Erik

CU@C4
denstore
Inlägg: 939
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:22
Namn: Magnus Berggren

Re: Kompressor

Inlägg av denstore »

Menar du tips om vad som är bra, eller vill du köpa någons?
Vad är det för någon du har haft innan?

Hade jag inte hittat en Sil-Air 15D till ett ypperligt bra pris, så hade jag nog köpt 925HT:n eller 975:an här:
http://www.spraypal.com/shopdisplayprod ... COMPRESSOR

Spraypal är jättebra att ha och göra med. Fraktfritt om man handlar för över €180. Jag har handlat där flera gånger.

OBS: ofta står det out of stock, men de har dem hemma i alla fall. Jag har skickat förfrågningar, och oftast fått i svar att de har dem hemma i alla fall. Annars finns väl också möjligheten att köpa en helt ny, men det är ju helt andra pengar.

Puma har väl hyfsade priser på kompressorer. Sparmax 620:n är nog väldigt prisvärd. Självklart är kolvkompressorerna inte lika tysta som Werther/Sil-Air, men de är inte hemskt bullriga heller.
Öken-Erik
Inlägg: 1343
Blev medlem: 26 jan 2012, 11:42

Re: Kompressor

Inlägg av Öken-Erik »

Hm, lite otydlig kanske.
Jag vill köpa en ny kompressor och undrar vad och var sas.
Min gamla var en stor "garagekompressor", tänkte jag ville ha ngt annat nu.
Tyst o smidigt.

Öken-Erik

CU@C4
denstore
Inlägg: 939
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:22
Namn: Magnus Berggren

Re: Kompressor

Inlägg av denstore »

Då är nog alternativen jag tog upp ganska bra. Frågan är kanske mest vad budgeten klarar, och hur tyst du vill ha det?
Emil_Juhl
Inlägg: 410
Blev medlem: 26 jan 2012, 06:08
Ort: Malmö

Re: Kompressor

Inlägg av Emil_Juhl »

Har själv en sån som är högst upp på denna sidan: http://www.pumahobby.se/KOMPRESSOR/KOMP ... INDEX_.htm

Bor i lägenhet och skulle inte dra mig för att sitta och måla mitt i natten om andan skulle falla på. Den är mycket tyst. Köpte min begagnad för 8 år sen och den tuffar på som bara den.
Mvh
Emil Juhl
Robert A
Inlägg: 556
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:04
Ort: Nacka

Re: Kompressor

Inlägg av Robert A »

Samma som ovan fast den har röd kåpa, kompressorn är inne på sitt 12år utan problem och används dagligen så riktigt bra kvalite.. rekommenderas även om det kostar lite så är det väl värt investeringen.
Skriv svar