På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
ecafrze skrev:För Tarangus del kommer vi, åtminstone under de närmsta åren, fortsätta med svenska flygplan. Eller åtminstone flygplan med svensk anknytning. Vem behöver en till F-16 liksom..?
Jag menade inte på att AMX skulle vara någon licenstillverkad svensk produkt. Mer att det fanns ett samröre då SAAB sålde information (prov?) till Aermacchi efter projektets nedläggning. En viss likhet kan man väl ana tycker jag.
Så länge det är 1/72 och svenskt så är jag nöjd! Sen kommer jag ju inte kunna låta bli att köpa en eller två Viggen i 1/48 heller, det är ju faktiskt Viggen vi pratar om...!!
Mats Averkvist skrev:Jag vet vad som kommer, men får inte säga något. Det jag kan säga är att väldigt många kommer att bli nöjda med valet.
Men så får du inte säga Mats! Det minskar ju inte direkt nyfikenheten... *s*
Vågar man hoppas på en SAAB 18?
Mvh. Andre
Oooooh vad jag skulle göra för ett par boxar av B/T/S 18A/B..........men tyvärr tror jag att det blir nåt annat. Nåt litet och mindre dyrt, annars konkurrerar det väl om våra Viggen-pengar om de släpps samtidigt? Gissar på J 22 eller Safir. Men eftersom jag hellre skulle köpa ett dussin 22or än Safirer blir det nog Safiren.
Jag gissar på att Safir skulle kunna vara aktuell. Jag gillar ju att bygga svenskt, men känns inte som att jag skulle jubla över en Safir. Inget jag skulle springa benen av mig för iaf. En ny Tunnan eller B18 i 48 alt en J22, det skulle dock kunna få mig att lätta avsevärt på lädret. Tror faktiskt att intresset för särskilt en Tunnan skulle vara stort. Med tanke på Att AZ sköt sig själva i foten med en bazooka med deras modell, så är nog intresset från utlandet väldigt stort också.