Anmäl er till Modellhelg på Arsenalen 26-27 april!

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Stellan
Inlägg: 5636
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Anmäl er till Modellhelg på Arsenalen 26-27 april!

Inlägg av Stellan »

Nu börjar det att dra ihop sig till festmånaden april. Om knapp två veckor har vi 08 Open (ni glömmer väl inte att anmäla er i tid?), helgen efter är vi ett gäng som drar till tävlingen i Helsingfors, en kort vila över påsk och sedan blir det pansarmys på Arsenalen.

Som tidigare meddelats så kommer Arsenalen att begå Hobbyfest för allmänheten under lördagen den 26 april. IPMS kommer att parallellköra sin Modellhelg under 26-27 april.

Precis som på förra årets Hobbyfest blir det olika föreningar, försäljning, föredrag, storskaliga stridsvagnar från Armortek med mera http://www.arsenalen.se/index.php/sv/be ... /hobbyfest IPMS kommer att hjälpa till med att driva prova-på-bord för gammal som ung samt ha föreningsbord för att göra reklam för klubb och modellhobbyn. Ju fler som ställer upp desto mindre slitsamt blir de så snälla ni, bjud på en kort stund av era liv. I övrigt står museet öppet för att avnjutas. Passa på att ta alla era referensfoton ni behöver eller koppla av med en stunds eget byggande. Berätta för alla vänner och familjer vad som händer denna helg så hoppas vi på riktigt många besökare.

Som tack för att vi sköter prova-på-bordet så kommer vi få ha tillgång till museet efter stängningsdags på lördagen. Precis vad vi då kommer göra ber jag att få återkomma till.

Under söndagen den 27 april så startar vi mycket tidigt med visning av Arsenalens förråd. Här finns drivor av stora, hårda, tunga saker som doftar diesel och olja. Vidare så finns möjligheter till köp-byt-sälj (så passa på att ta med er sådant ni vill sälja) samt avkopplande modelbygge under trivsamma former. Passa på att ta med er era projekt som ni vill diskutera med era vänner. Möjligtvis kommer en programpunkt att läggas till under dagen.

Som IPMS:are kommer du in gratis under helgen och kan delta under lördagkvällen och söndagsmorgonen. Detta är exklusiva möjligheter som vi är tacksamma för att vi får möjlighet att vara med om. För att det ska fungera så måste Du föranmäla dig till mig med ett mejl senast 23 april. Är du inte föranmäld, ja då...

Jag kommer inte att anordna något gemensamt boende denna gång men rekomenderar vandrarhemmet som ligger mellan Arsenalen och Strängnäs City http://www.svenskaturistforeningen.se/u ... Strangnas/. Förra gången så blev det väldigt lyckat med härliga byggmöten i köket på kvällarna.

En minibuss kommer att finnas tillgänglig för att ta sig till och från Stockholm för några som absolut inte kan åka med någon annan. Ni som behöver denna service får höra av sig till mig snarast (men jag varnar redan nu att det kommer bli tidiga morgnar/sena kvällar för de som vill åka med). Behöver någon plockas upp på Strängnäs tågstation så ordnar vi det.

Välkomna!

Stellan
Senast redigerad av Stellan den 26 mar 2014, 08:19, redigerad totalt 1 gånger.
Lars Befring
Inlägg: 2326
Blev medlem: 05 feb 2012, 19:05
Namn: Lars Befring
Ort: Stockholm

Re: Anmälan till Modellhelg på Arsenalen 26-27 april!

Inlägg av Lars Befring »

Bild
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Stellan
Inlägg: 5636
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Anmäl er till Modellhelg på Arsenalen 26-27 april!

Inlägg av Stellan »

Lars, bra med love-bombardemang!

Hur är det med andra IPMS-föreningar, vill ni visa upp er också?
Stellan Schroeder Englund
Stellan
Inlägg: 5636
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Anmäl er till Modellhelg på Arsenalen 26-27 april!

Inlägg av Stellan »

Fick just Låsta B&B utanför Strängnäs rekommenderat för övernattning http://www.lastad.se/en/index.html
Stellan Schroeder Englund
kai
Inlägg: 949
Blev medlem: 29 jan 2012, 21:26
Namn: Kai-Mikael Jää-Aro

Re: Anmäl er till Modellhelg på Arsenalen 26-27 april!

Inlägg av kai »

Hur ska vi komma in i så fall?
Stellan
Inlägg: 5636
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Anmäl er till Modellhelg på Arsenalen 26-27 april!

Inlägg av Stellan »

Det klurar du nog ut, Kai. Du gillar ju dylika problem :)
Stellan Schroeder Englund
hanfeh
Inlägg: 601
Blev medlem: 26 jan 2012, 20:08
Namn: Hans Fehrnström
Ort: Enskede
Kontakt:

Re: Anmäl er till Modellhelg på Arsenalen 26-27 april!

Inlägg av hanfeh »

Jag har anmält mig till Stellan. Var mycket trevligt både förra och och för två år sen. Även för oss som inte kan så mycket om pansar. Min enda erfarenhet är en åktur i stridsvagn S.
/Hasse
/Hasse

Mina webplatser
https://www.diorama.one/
Stellan
Inlägg: 5636
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Anmäl er till Modellhelg på Arsenalen 26-27 april!

Inlägg av Stellan »

Förutom Hans, ingen annan som är intresserad av helgen på Arsenalen?
Stellan Schroeder Englund
Lars Befring
Inlägg: 2326
Blev medlem: 05 feb 2012, 19:05
Namn: Lars Befring
Ort: Stockholm

Re: Anmäl er till Modellhelg på Arsenalen 26-27 april!

Inlägg av Lars Befring »

Du menar att bomb-bilden inte räckte!
I'm there dude!

och jag antar att resten av gänget ramlar in också

/L
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Anmäl er till Modellhelg på Arsenalen 26-27 april!

Inlägg av Janne Nilsson »

Intresserad men kan inte binda mig för något än.

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Skriv svar