Tiger Moth humor i Margate ?

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
PeterSandh
Inlägg: 79
Blev medlem: 19 feb 2012, 20:12

Tiger Moth humor i Margate ?

Inlägg av PeterSandh »

Två Mothar anlände tidigare i veckan, jättefina byggsatser men va fa....

Bild

Först detta, bilden hittad på ett brittiskt forum innan jag fick byggsatserna men den kommer från Airfix hemsida. Rökande pilot, tuffa killar som flög Moth !

Bild

Sedan är det lådöppning och på byggbeskrivningen hittar man detta! Vilka är grabbarna? Kändisar?

Bild

Roligt att man har humor i Margate :D Gubbarna i lådan är tråkigt nog Airfix standardpiloter.

Snabbrecension av byggsatsen : Har du nån annan 1/72 Tiger Moth hemma så källsortera plasten och lådan och skicka den till återvinning ;)
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: Tiger Moth humor i Margate ?

Inlägg av Stefan S »

Gubben till höger ser ut som David Frost :)



Stefan
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Tiger Moth humor i Margate ?

Inlägg av Robin Nilsson »

G-ACDC : http://www.tigerclub.co.uk/tigermoths.html

G-AHHM : http://www.bbc.co.uk/arts/yourpaintings ... -ahhm-1686 (inte den i den andra lådan ovan, tror inte det i alla fall)
/ Robin
Björn Fransson
Inlägg: 3576
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Tiger Moth humor i Margate ?

Inlägg av Björn Fransson »

Har för mig att det var snack om att den ene skulle vara prins William. Oklart om det är sant. Men jag vet att en del andra tillverkare jobbat likadant, bland annat Eduard som ibland låtit figurerna instruktionerna föreställa kollegor och andra personer.
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Tiger Moth humor i Margate ?

Inlägg av Robin Nilsson »

:idea:
Vart ska man skicka sitt foto ? :oops:
/ Robin
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Tiger Moth humor i Margate ?

Inlägg av Andre B. »

Jag skulle gärna ha en "James May figur" som pilot till min Spitfire. Men i 1/72 inte 1/1... :-)

/ Andre
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Skriv svar